|
Trådløs modem som forstærker? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Maj-2016 kl. 15:09 |
|
Jeg bor et sted i vandkantsdanmark
![]() Jeg har et bredbåndsmodem liggende jeg ikke bruger. Kan jeg sætte det op så det forstærker/forlænger bredbånds-wifi signalet så signalet også kan nås ovre i gæstehuset? Eller er jeg tvunget til at gå ud og købe de der wifi-forstærkere/forlængere?
|
||
![]() |
||
Lyni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Status: Offline Point: 172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Som udgang punkt vil jeg sige Nej!
Men hvis du smider et billed eller modelnummer af din bredbånd modem/router, så vil det hjælpe en del Det med at forstæke et wifi signal er både godt og ondt! En anden mulighed kunne være Powerline adaptor
|
||
![]() |
||
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
|
Ved desværre ikke hvordan man indsætter et billede i det her forum.
Modem: TP-Link TL-WR841ND
|
||
![]() |
||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
|
Svaret er definitivt nej. Men overvej om du ikke skal nedgrave et kabel istedet. En trådløs extender egner sig generelt bedst til indendørs brug, hvilket den også gør med svingende resultat. |
||
![]() |
||
|
Hvor langt kan et kabel maksimalt være?
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
|
Et godt kabel kan snilt være 100 meter.
|
||
![]() |
||
|
Nu er det jo en router, så som Discoman siger, så kan du grave et netværkskabel ned og sætte din Router(TL-WR841ND) op i det gæstehus. Så skal routeren i gæstehuset have en anden IP adresse og SSID/wifi navn. Wupti, så er der net i gæstehuset. http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/981049 <- lidt mere info Ellers er der jo de Powerline adaptor.
|
||
![]() |
||
|
Det lyder jo som en god løsning med at grave et godt kabel ned og så bruge routeren til trådløs wifi.
Skal en sådan kabel mon ned i frostfri dybde for at holde i længden?
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
|
Det behøver du ikke. Men køb et kabel betegnet til nedgravning
|
||
![]() |
||
|
Uhha det lyder som et dyrt kabel. Nogen ide om hvad det hedder et sådan nedgravnings-kommunikationskabel?
Redigeret af herognu - 30-Maj-2016 kl. 14:47 |
||
![]() |
||
|
Udendørs kabler sælges de som.
Skal nok helst lægges i rør for at undgå gnavere. Søg på Google. Flere danske netbutikker sælger sådanne kabler |
||
![]() |
||
|
http://www.wattoo.dk/netvaerkskabel-kat-6-netvaerkskabel-utp-kat-6-udendoers-pr-meter-1083004378
Hvis du ikke ved hvordan man montere rj45 stik, så brug noget tid på også at google det. Eller finde en der kan finde ud af det
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |