|
5.25 floppy diskette |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
larsne
Junior bruger Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Juni-2016 kl. 09:55 |
|
Er der nogen i DK som tilbyder at udlæse data fra gamle 5.25 floppydisketter?
Jeg fandt dette firma http://www.floppydisk.com/transfer.htm men jeg vil gerne undgå at skulle sende disketten udenlands.
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10425 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
5,25" floppy disketter? Jeg vidste slet ikke de fandtes så store. Kender kun 3,5"
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan huske at vi stadigvæk benyttede 8" floppy diske på min læreplads i starten af 90'erene.
|
||
Mvh Jesper
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4025 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
både til pc og Comandore 128 |
||
dreamz
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv eventuelt datamuseet, som blandt andet også udlejer udstyr. Om ikke andet kan du helt sikkert få fat i en. der kan læse de bedagede diske.
http://datamuseum.dk/foreningen/udlejning-af-udstyr/
|
||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1261 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tror ikke det er et problem at finde 5.25 drev brugt - og det kan fint sættes op i Windows så du kan læse disketterne.
|
||
larsne
Funktioner
Tak(0)
|
|
De er nu ikke fordi de ligger og flyder alle vegne, langt de fleste er jo skrottet, men jeg er også mindre interesseret i selv af finde en, det er bare en enkelt diskette jeg gerne vil have data ud af.
Jeg tror muligvis også det kan være et problem at finde en nyere pc hvor bios stadig understøtter 5.25 drev.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har en gammel Butler computer stående, den har ikke været tændt de seneste +10 år så vidt jeg husker. Og mener den er CPM baseret. Og har vist også nogle meget gamle DOS PC'er stående, men husker ikke helt om der er 5.25" drev imellem. Og der kan måske være lidt udfordring i at få dem kørende igen. Hvor i landet bor du? Mvh. JørgenT
|
||
larsne
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en pc (dos) diskette.
Problemet kan også være at få data kopieret videre, det skal næsten være en pc med både 3,5 og 5.25 drev, så kan data overføres til 3,5 diskette, og derfra via en 3,5 drev med usbstik overføres til en moderne pc. Jeg bor ved Holstebro.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det noget du skal gøre mere end denne ene gang?
Ja= Find en ældre computer du kan bruge med DOS og et 5½" drev. Heri sætter du en IDE til CF card adapter http://www.ebay.de/itm/CF-Compact-Flash-to-3-5-40Pin-Stecker-IDE-HDD-Converter-Adapter-Bootable-GW-/272210462090?hash=item3f6102058a:g:UcUAAOSwYmZXDgs0 Nu vil et helt almindeligt CF card, komme til at optræde som en harddisk. Dermed kan du (i DOS) kopiere fra diskette til CF card, som du (når computeren er slukket) kan hive ud og smide i hvilken som helst computer der kan læse CF cards. Det er vældigt praktisk. jeg har et par maskiner der kører ren DOS. Der flytter jeg data ud og ind ved hjælp af CF cards.... Klaus |
||
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 551 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du skal ud og finde dig et brugt diskettedrev, så husk at der var to formater, 360 kByte (som også blev brugt på Commodore spillecomputeren C64) og højformatet double density double sideded på hele 1,2 MBytes....
|
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
er temmelig sikker på at der nok skal være noget tilbage på universiteterne. De plejer at passe godt på klenodjerne. så hvis du har nogen som helst kontakt til nogen som kender nogen på et af de danske universiteter i og omkring datalogi, så prøv at gå den vej. Der er sikkert en del af dem der ville synes det var et fedt lille projekt :-)
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |