|
SMS fra bit.ly? |
Besvar |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Juni-2016 kl. 15:37 |
Jeg har fået en SMS med et link fra "PostDanm" om at en ordre ikke kunne leveres
Min iPhone siger, at den ikke kan åbne linket Indtast af linket i browser viser tom side Er det fup? |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
fiskerendk
Guld medlem Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er fup og virus.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mvh. JørgenT
|
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du er en virusprogrammørs våde drøm, ikke nok med at du klikker på linket i din telefon, du prøver også at fyre det af i en browser.
Jeg har fået en del af de sms'er og hentede en kopi af indholdet ind i et beskyttet miljø, specielt til formålet. Uden at have gravet helt til bunds i det, var det noget kode beregnet til android, så du har muligvis heldet med dig i forhold til at have fyret linket af på en iphone og i en browser. Step 1 når du modtager sådan en sms er at tænke "Hmm, har jeg bestilt noget til levering hos postdk for nylig?" Step 2 er at tænke "Hmm, plejer postdk ikke at sende et track and trace nummer i deres sms'er og der plejer da også at stå hvilket posthus pakken skal hentes på". Step 3 er at tænke "Mærkværdigt at postdk bruger en hjemmeside som bit.ly, de plejer da at hoste deres links på deres egen hjemmeside". Ovenstående virker for øvrigt også på Nigeriamails og meddelelser om at du har vundet den helt store gevinst i et lotteri du aldrig har hørt om før, endsige købt en lodseddel hos.
|
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tænk nu hvis det er en pakke med $56.000.000 i kontanter fra en Nigeriansk prins, som bare ligger og venter på et eller andet posthus?!
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ved nærmere eftertanke var det dumt
Det er varmens skyld
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hey, shit happens, du hopper ikke på den næste gang..
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |