|
Rippe DVD'er på bedste måde |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Juni-2016 kl. 22:11 |
|
Jeg har for mange år siden fået en professionel til at lave gamle private VHS optagelser om til DVD'er. Nu vil jeg gerne have rippet disse DVD'er ind på computeren i bedst mulige kvalitet. Hvilket program vil I anbefale mig at bruge, og hvilket format skal jeg rippe dem i? Overvejer selv at bruge Handbrake programmet.
|
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mit forslag er at rippe med MakeMKV fra DVD til MKV filer uden tab.
Bagefter kan du evt. recode fra MPEG2 til AVC (MP4/MKV) med Handbrake eller VidCoder. MakeMKV er gratis sålænge den er i Beta (hvilket den har været i årevis), men man skal opdatere nøglen typisk en gang om måneden. VidCoder bruger samme encoder som Handbrake, men har en lidt anden brugerflade som jeg personlig foretrækker; resultatet er det samme, hvis man vælger samme parametre. EDIT: Lige nu er MakeMKV Beta nøglen ikke opdateret, men man kan godt rippe DVD uden en nøgle; Blu-ray kræver derimod nøgle. Redigeret af DrageMester - 08-Juni-2016 kl. 23:20 |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
|
Hvorfor recode dem bagefter ?
De fleste afspillere klare jo fint mkv . MKV er helt fint og du kan lave 1:1 kopi |
||
![]() |
||
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
|
Er MakeMKV være bedre til at rippe en privat DVD end Handbrake?
|
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
|
MakeMKV ripper original video, audio og undertekster og lægger resultatet i en MKV fil. Handbrake ripper og re-encoder, men du kan ikke få en tabsfri kopi v.h.a. Handbrake, da video altid re-encodes (audio kan bevares i original kvalitet). Så må du selv vurdere, om det ene er bedre end det andet. |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
|
Det giver mening, mange tak for det råd :) |
||
![]() |
||
|
Der er nogen DVD'er jeg gerne vil have klippet sammen, andre jeg gerne vil have klippet fra hinanden, og noget jeg gerne vil have slettet.
Er det muligt at redigere i disse MKV filer uden at jeg forringer kvaliteten? Og hvilket program skal jeg evt. bruge til det?
|
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
|
Købe-program, men kan varmt anbefales:
TMPEG Smart Renderer. Da det ikke er købe-DVD'er, så kan den selv rippe direkte fra dine DVD'er, og du kan så klippe og klistre optagelserne som du vil, inkl. at sammenføje fra flere forskellige DVD'er. Den re-encoder kun det absolut mest nødvendige, så hvis DVD'erne er lavet med samme parametre, så er det kun ved klippe-punkter og sammenføjnings-punkter, at den re-encoder (eller hvis du selv laver kapitler). Redigeret af HeartWare - 09-Juni-2016 kl. 20:20 |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |