|
Dobbelt skærm setup |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Juni-2016 kl. 21:35 |
Hej,
Jeg har været så heldig at vinde lidt penge, så nu vil jeg ud og finde mig et dobbelt skærm setup. Jeg ved dog ikke hvor mange penge jeg lige vil fyre af sted på det alligevel. Drømme setup må jo være 2x Dell U2414H skærme eller bedre ala U2415 pga. de ultra tynde kanter, som ser så godt ud. Men det er jo minimum 4.000 kr. og det kradser sgu lidt i R*ven. Kan I anbefale nogle flotte 24" skærme der vil se godt ud i et dobbelt setup? Det behøver nødvendigvis ikke at være IPS paneler, de skal bare have forholdsvis tynde kanter og koste omkring 1.200-1.500 kr. stykket. Har tænkt lidt på Asus VN247H men de får blandet anmeldelser synes jeg. Nogle forslag?
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad vil du bruge skærmene til?
|
|
![]() |
|
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
Hej PerW,
De skal bruges til allround brug. Word, Excel, Mail, Internet surf. Når der så er tid, spiller jeg også lidt som WoW, LoL og D3 (World of Warcraft, League of Legends og Diablo 3).
|
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Kr. 4.000 for to skærme er billigt nok. Jeg har aldrig forstået det med at købe en dyr computer og en billig skærm, da det er skærmen man kigger på hele tiden.
Jeg er selv rigtig glad for Dell's skærme, og har ikke haft andet de sidste 12 år, de leverer god billedkvalitet og er ret holdbare.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
en stor del af dells 2016 og frem skærme er "infinity" displays. Samsung er der også nu. men søg lige på edbpriser på u2417h :-)
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Jeg har et dual monitor setup med 2 stk U2414H som jeg er stærkt begejstret for. Begge farvekalibrerede fra fabrikkens side, så de står fuldstændigt ens.
Oprindeligt var min plan at have de to skærme så tæt på hinanden, men i praksis er jeg endt med at finde det mere behageligt med 5-6mm luft mellem skærmene. Jeg kan ikke helt sætte fingeren på hvorfor det er blevet sådan, men for mig fungerer det på en eller anden måde bedre. Det er fedt med de tynde kanter, men ikke helt så nødvendigt som jeg først troede, eftersom jeg som sagt har valgt at have lidt luft imellem dem. Min eneste anke ved skærmene er betjeningsknapperne - det er sådan nogle "usynlige" touch-knapper, der generelt er røvbesværlige at få til at til at fungere. Heldigvis er det sjældent man har brug for dem, men alligevel ville jeg ønske det var nogle rigtige trykknapper der bare virker hver gang. Hvad prisen angår, så er jeg på bølgelængde med Soundwave her, skærme skal sgu være kram fordi du kigger på dem hele tiden og selv om det gør lidt ondt i købsøjeblikket så går der ikke længe før du har glemt det og i stedet kan fornøje dig over et par fede skærme. Jeg har ikke fortrudt købet af mine.
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Har du overvejet en 34 tommer dell-u3415wi stedet?
Den giver ikke helt så meget skærmareal som 2 skærme samlet set, men det er derimod sammenhængende. Spil som WoW, D3 understøtter 3440*1440, og det er en fed oplevelse med det brede format til de spil. I hvert fald en anbefaling herfra :)
Redigeret af tobywan - 12-Juni-2016 kl. 19:25 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
@claus_jac
Vildt, jeg var slet ikke klar over at Dell havde lavet nye UltraSharp skærme. Nice. Og den er jo tilmed ret billig den U2517H... Hvad står H'et egentlig for og er Infinity en betegnelse for at skærmen har ultra tynde kanter? Hvornår kom U2517H? ![]() Men jeg går ud fra at det er Dells nyeste UltraSharp skærm så.
Redigeret af Chrizzy - 12-Juni-2016 kl. 19:33 |
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1263 |
Kan give min varmeste anbefaling af Dell U2715H. Koster ~ 3.700 pr. stk. men er alle pengene værd :)
Måske kunne du så nøjes med en enkelt skærm? |
|
![]() |
|
Ja, det ser fedt ud med 27-32" skærme og har også overvejet det, men grunden til jeg vil have to skærme er simpelthen fordi jeg arbejder sådan, at de står adskilt og ikke samlet, og der passer 24" perfekt til mig. Men er U2715H den nyeste 27" fra Dell? :)
|
|
![]() |
|
Hvad er det der gør at U2417H er billigere end U2414H når den er nyere? Mærkeligt. Skærmene er jo ens af hvad jeg kan forstå, men U2417H har Infinity design.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
introduktionspris sandsynligvis - det var det jeg købte min egen u2515h til for godt et års tid siden.
lidt afhængig af modelserien, så er det ikke hvert år at Dell opdaterer alle modeller. u2412m som var deres 2012 highend 24" fik lov at leve til 2015
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |