|
Tilkoble Buttkicker direkte under sofa? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jonas47 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 246 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Juni-2016 kl. 21:48 |
Jeg har et Buttkicker LFE-kit liggende. Den var i sin tid koblet til min gamle sofa via den tilhørende platform og gummifødder monteret under de resterende fødder, hvilket gav en sjov effekt ved film og spil. Efter vi har købt sofa har den været pakket ned, da der ikke er mulighed for at tilkoble den med platform eller gummifødder grundet design på sofa og det æstetiske udseende.
Går med tanken om at koble den til igen, men skal det gøres, bliver stemplet monteret direkte under sofaen og uden gummifødder... Derfor vil jeg høre om andre har erfaring med lignende opstilling og om effekten er lige så god, eller om sofaen nærmest bare står og hopper og larmer? Ønsker ikke at "modificere" sofaen uden nogen grund. Kom frisk med erfaring og tanker. På forhånd tak😊 |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har min monteret på en god tyk MDF plade, skruet på 2 eksisterende bjælker i sofaen. Har aldrig prøvet den medfølgende platform, så kan ikke drage sammenligninger med den. Men har altid været meget tilfreds med dens effekt. Bare man ikke skruer den for højt op, jeg har forstærkeren omkring kl 08.30 - kl 09.00. Så passer det med man kun mærker den i de vildeste action scener. Kommer selvfølgelig an på hvor højt man spiller, men jeg plejer og spille meget højt, omkring 0db til -5db på min receiver.
Jeg har haft den monteret på denne måde i 2 forskellige sofaer, begge med godt resultat. Har aldrig oplevet larm eller resonans af nogen art. Her er lidt billeder fra monteringen i min gamle sofa, som var en billig en fra myhome eller hvad det hed, til omkring 2000.- Så altså ikke en sofa der var bygget videre solid. Redigeret af armani-thomas - 13-Juni-2016 kl. 22:19 |
|
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
|
![]() |
|
Armani-Thomas: Tak for svar! Det var præcist det jeg søgte efter/håbede på👍 Lyder til at jeg skal et smut i det lokale byggemarked! Jeg havde heller aldrig skruet særligt meget op for den, da den let kan blive for dominerende og dermed give en urealistisk følelse... Savnet kom da jeg sad og så den nye Star Wars, hvor jeg tænkte tilbage på Pod-racer scenen i episode 1. Den er anbefalelsesværdig med Buttkicker slået til 😎
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
Det virker rigtig godt at montere den direkte på sofaen, men du skal stadig bruge gummiføder for at afkoble den fra gulvet. Gør du ikke det, kan den i bedste fald sætte dit gulv i bevægelse og skabe uønsket lyd, og i værste fald ødelægge dit gulv, hvis du har trægulv. Gummiføderne sørge for at at sofaen kan vibrere uden at påvirke resten af rummet.
|
|
![]() |
|
Og det var så det min bekymring gik på... Jeg kan på ingen måder montere de medfølgende gummifødder på sofaen grundet design. Har filtstykker monteret under fødderne og trægulv - kan det gå eller findes der mindre stykker gummi man evt kan lime under (som ikke smitter af på gulvet)?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |