|
Anbefal Bluetooth til minijack i bil? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Juni-2016 kl. 14:43 |
Jeg skal finde mig et bluetooth sæt til minijack i bilen, så det kan køre over bilens anlæg. Jeg kunne godt tænke mig muligheden for at streame lyd fra min telefon til bluetooth enhen og selvfølgelig god samtalekvalitet.
Hvad kan i anbefale?
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kunne måske også tænke ud af boksen.
Der kan fås relativt billige anlæg med indbygget Bluetooth og samtidig give mulighed for headset og håndfri betjening af mobilen. F.eks. en radio som denne til under 700 kr. Redigeret af Cyberguyen - 15-Juni-2016 kl. 16:42 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
spanky
Super bruger Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
Håndfri telefon via Aux indgangen vil ikke fungere særlig godt (har prøvet) lyden kommer godtnok ud af højttalerne, men du ska stadig bruge mikrofonen i telefonen = ikke optimalt.
Som cyberguyen også er inde på, så er det nok bedst/nemmest at skifte radioen, hvis det er en original radio der sidder i bilen, så er der også meget at hente på lydkvaliteten ved at skifte den. Hvis det er en original radio, og du død og pine vil beholde den, så ville jeg få fat i et Parrot håndfri sæt, eventuelt MKI9100, de kan alle de ting du efterspørger og er okay nemme at installere.
|
|
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
tak for svarene og beklager det forsinkede svar tilbage. Problemer er at det er en original Kia Picanto radio, der sidder i så det vil ødelægge designet, hvis jeg skifter radioen til en ikke original.
|
|
spanky
Super bruger Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så ville jeg klart vælge en parrot løsning, det er plug and play i laaaaangt de fleste biler, kan de ting du søger og koster heller ikke en bondegård 😊
|
|
mortenstryhn
Bruger Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er der selvfølgelig forskel på bilmærker, men jeg har fået installeret et originalt bluetooth sæt i min Audi. Det fik jeg for 4-5 år siden og det spiller bare. Ja, det koster lidt mere end et Parrot-sæt, men det ødelægger ikke designet og kan bruges sammen med den indbyggede radio fra fabrikken.
|
|
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
Okay, kan se parrot sættet koster omkring 12-1400,-
Mht. originalt bluetooth sæt, så er det noget Audi/Kia værkstedet klarer, så det er original dele.
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har fjernet original anlægget på min Suzuki Swift og erstattet det med en standard radio.
Så medmindre det er den spritnye Picanto og du skal have en spand penge for den når du sælger igen. Så er det altså i mine øjne klart en opgradering at sætte et Bluetooth og håndfri sæt i bilen. Man kan jo også gemme anlægget og sætte det i når den skal sælges, ofte er det kun 2 skriver og en masse plastic klips der holder radioen. Så skal du kun have et specielt strøm kabel og måske en antenne converter. I værste fald skal du have en dims til 400 kr for at kunne styre tingene fra originalknapperne på rattet.
Redigeret af Cyberguyen - 29-Juni-2016 kl. 23:08 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har samme tanker, jeg savner kun en funktion i min bilradio - at kunne streame musik via bluetooth fra min mobil.
Jeg har tænkt på sådan en løsning, ville det give en fin lydkvalitet - eller kan I anbefale alternativer? https://www.av-cables.dk/bluetooth-transmitter/multi-point-traadloes-bluetooth-v-4-0-transmitter.html Redigeret af isteen - 23-November-2016 kl. 18:12 |
|
Steen
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5284 |
Funktioner
Tak(1)
|
Mvh. JørgenT
|
|
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ups, godt du lige fik stoppet mig der. Har du et link til hvad jeg skal bruge? MVH Steen |
|
Steen
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5284 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men der er da en 3 stykker her af type til formålet: Mvh. JørgenT
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |