|
Marantz MM7055 strømforbrug |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tabbycph ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2014 Sted: Kbh S Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Juni-2016 kl. 11:53 |
Hej alle, jeg har en Marantz 7010 sammen med en Marantz 7055 effektforstærker, hvor jeg kører 5.2.4, hvor de 5 køres via 7055 og loft og subs via 7010, der bliver brugt af højtalere:
2 stk triangle Gaia til fonterne 1 stk Monitor audio Gold 150 center 6 Triangle heyda til surround og i loft Da jeg er ved og lave noget køling til dem, ville jeg lige måle strømforbruget og blev overrasket over hvor lidt der blev brugt, f.eks Atmos med Mad Max Fury Road, hvor volume var sat til 10, blev der på 7010 brugt ca 100 watt og 7055 ca 80 watt, i de mest heftige scener og der er ikke brugt eco mode på receiver. Der er målt med 2 forskellige almindelige energimålere. Hvad er jeres erfaringer ?
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gad vide om sådanne energi målere er til og regne med på så dynamiske strømtræk? Kunne godt forestille mig de er mere nøjagtige på el apparater med konstant strømforbrug.
|
|
![]() |
|
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
Hvordan er du kommet frem til at de har brugt henholdsvis 100 og 80 watt ? Er det udtryk for tid x effekt eller et max peak du har målt ? Selvom jeg er tilbøjelig til at give Armani-Thomas ret, vil jeg dog mene at energimålerne burde kunne måle samlet energi forbrug målt over en længere periode. At de vil have svært ved at vise de kraftige dynamiske udsving I film, kan jeg dog sagtens forestille mig. Men hvis vi nu siger at de målinger du har foretaget er gennemsnits forbrug over en 10 minutter lang scene, så er det vel heller ikke helt ved siden af: Din MM7055 bruger 80 watt, ca.halvdelen er varme, så er der 40 watt fordelt på 5 HT´er. 40/5=8 watt per HT. De har alle ca 90db/1watt I driftsefffekt, hvilket betyder de gennemsnitligt har spillet over et godt stykke over 90 db I de 10 minutter, og det er temmelig højt. Dette er et meget forenklet regnestykke, og der er sikkert flere herinde der vil pille den fra hinanden med rette, men synes dog alligevel den giver en lille ide om hvor meget effekt et anlæg reelt bruger for at levere et fornuftigt lydtryk. |
|
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3
|
|
![]() |
|
tabbycph ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2014 Sted: Kbh S Status: Offline Point: 89 |
Har lige målt igen, denne gang valgt jeg ved volume 20 og satte den til og måle maks watt over 20 min, der var max på 90 watt på effektforstærkeren.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19827 |
Jo, men hvis den kun måler maks som et midlet forbrug over et minut, så vil den ikke måle mere.
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Den må da kunne måle det totale flow forbrug. Jeg kan også trykke på min elmåler og aflæse det aktuelle forbrug her og nu, men måleren måler også hvor meget der render igennem.
|
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Min erfaring er ca det samme, på både min nye og gamle receiver. Min rxa2040 trækker ca. 100w i tomgang og det ændrer sig ikke ret meget med mindre man spiller meget højt. Hvis jeg holder øje med tallene mens filmen spiller kan man godt se at der kommer krafitige udladninger, men kun meget kortvarigt. Det er anderledes med moderne pop musik der bare er højt hele tiden. Det får man tydeligt at se på wattmåleren, selvom tomgangsforbruget stadig er langt det største. Man skal skrue næsten helt op for at lave om på det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |