recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-NR636 og HDR ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-NR636 og HDR ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
shayera Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shayera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-NR636 og HDR ?
    Sendt: 17-Juni-2016 kl. 12:35
Hejsa,
Jeg går så småt og tæller på fingrene og lurer på at anskaffe et nyt TV med SUHD, altså HDR kapabelt,
og så samtidig en Samsung UHD Bluray.
Men, kan jeg fyre den afspiller igennem min Onkyo og så
fra Onkyoen over i TVet, og så få HDR op at køre ?
Der står jo alle mulige steder at Onkyoen understøtter HDCP2.2 og 4K, men jeg
er ikke sikker på om det er nok..
Det sagt, ville jeg være lidt ærgelig over at udskifte Onkyoen, for det første fordi den faktisk fungerer helt fint og ellers mere end opfylder mine behov, og dels fordi jeg købte den sidste år i April, og så tit har jeg altså ikke lyst til at skifte grej.

Input ? Betragtninger ? hånlige latterbrøl ? :)

--
Samsung UE49KS7005
Samsung UBD-K8500
Onkyo TX-NR636
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4705
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2016 kl. 13:01
For at få et HDR-signal igennem, så skal der trigges HDR-mode på tv'et. Det gøres vha. metadata. Denne metadata sendes pt. via HDMI 2.0a (hvor a'et er det vigtige). Tv-skærme med HDMI 2.0 kan ofte opdateres til HDMI 2.0a via firmware, men jeg skal ikke kunne vurdere om det også gælder receivere.

Branchen taler netop nu om dynamiske metadata, hvor man kan signalere ændringer i HDR-grading fra scene-til-scene og det vil kræve HDMI 2.1, ifølge rygtet. Jeg vil tro, at vi hører de første officielle ord om HDMI 2.1 på IFA 2016 her til september. Om det også blive en firmwareopdatering ved jeg ikke.

Og husk, at hvis du vil se ægte HDR, så sørg for at få en af SUHD-modellerne med bagbelyst LED. Det er f.eks. JS9505 fra sidste år, som stadig kan købes eller den nye KS9505, der lanceres ingen længe.
Til top
shayera Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shayera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2016 kl. 13:09
Altså det tv jeg har kig på er et KS7005, dvs SUHD, jeg ved godt at baggrundsbelyst er endnu mere rigtigt, men pengepung/plads udelukker toppen der.

Men det lyder lidt som om det skal være med hdmi kabel direkte til tv udenom onkyoen og så optisk fra afspiller til onkyo, eller ignorere hdr i første omgang på afspiller og 'nøjes' med 4K og så glæde sig over hbo/netflix hdr ting på skærmen..

--
Samsung UE49KS7005
Samsung UBD-K8500
Onkyo TX-NR636
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2016 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af shayera shayera skrev:

Hejsa,
Jeg går så småt og tæller på fingrene og lurer på at anskaffe et nyt TV med SUHD, altså HDR kapabelt,
og så samtidig en Samsung UHD Bluray.
Men, kan jeg fyre den afspiller igennem min Onkyo og så
fra Onkyoen over i TVet, og så få HDR op at køre ?
Der står jo alle mulige steder at Onkyoen understøtter HDCP2.2 og 4K, men jeg
er ikke sikker på om det er nok..
Det sagt, ville jeg være lidt ærgelig over at udskifte Onkyoen, for det første fordi den faktisk fungerer helt fint og ellers mere end opfylder mine behov, og dels fordi jeg købte den sidste år i April, og så tit har jeg altså ikke lyst til at skifte grej.

Input ? Betragtninger ? hånlige latterbrøl ? :)

Det er muligt at din receiver kan modtage UHD, men du skal også sikre, at din receiver kan behandle HDR signalet, og derfor som Rasmus skriver, at din HDMI indgang kan opdateres til HDMI 2.0a-og om receiveren bliver opdateret?

Alternativet er jo, at du benytter HDMI 2 fra din UHD afspiller direkte til din receiver. HDMI 2 er alene lyd (skal måske indstilles). HDMI 1 som er billedsignalet, føres direkte til dit TV.Smile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
shayera Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shayera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2016 kl. 17:03
Det sgu da osse rigtigt :) jeg har endda set på billederne af måsen af den afspiller så sent som i dag...  :)
Tak for reminderen

Redigeret af shayera - 17-Juni-2016 kl. 17:04
--
Samsung UE49KS7005
Samsung UBD-K8500
Onkyo TX-NR636
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 00:03
Ja, for hvis du benyttede dig af "optisk fra afspiller til onkyo", ville du jo gå glip af alle de nye lyd-formater...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu