recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke aktivere Win10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke aktivere Win10

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke aktivere Win10
    Sendt: 15-Juni-2016 kl. 22:51
Hej,

Jeg har fået en brugt SSD af en kammerat. Jeg tog min gamle harddisk ud, som allerede havde Windows 10 som jeg havde aktiveret ved at opgradere fra Windows 7.

Nu satte jeg så den nye SSD i maskinen, clean installer Windows 10 og får at vide jeg ikke kan aktivere.

"Windows er ikke aktiveret, da din tidligere version af Windows på denne enhed ikke er blevet aktiveret før opgraderingen til Windows 10. Fejlkode: 0x803F7001.

Men jeg kan ikke skifte produktnøgle, da jeg jo kun har en Windows 7 nøgle, og så opgraderede jeg til Windows 10 automatisk.

Har det noget med den nye SSD at gøre, at jeg ikke kan aktivere Windows 10 på den?

Er der et sted jeg kan hente Windows 7 og så prøve at starte for fra?

Det mærkelige er, at når jeg vil downloade Windows 7 ISO her fra så får jeg at vide at min produktnøgle ikke er gyldig, men jeg ved at min Windows 7 Professional er ægte?

Redigeret af ladiesman217 - 15-Juni-2016 kl. 22:53
          
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2016 kl. 23:23
Lidt Googling på fejlkode giver flere hits. Her er et par mulige løsninger:

Edit:
Og en metode med den gamle Win7/8.1 license nøgle sidst i tuben:

Jeg tænkte også på en cloning fra gammel HDD til SSD og lidt test inden clean install måske kunne give noget?

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 15-Juni-2016 kl. 23:48
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2016 kl. 23:49
Hej Jørgen T.

Tak for svar. Men bare glem mit indlæg, det er mig der er dum Jeg har fundet ud af hvad der var galt. Jeg havde glemt at min produktnøgle blev lavet om, da jeg opgraderede fra Win 7 til 10.

My bad.
          
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg havde glemt at min produktnøgle blev lavet om, da jeg opgraderede fra Win 7 til 10.

Betyder det, at det så er denne nye produktnøgle du skal taste ind ved fremtidige reinstallationer?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg havde glemt at min produktnøgle blev lavet om, da jeg opgraderede fra Win 7 til 10.

Betyder det, at det så er denne nye produktnøgle du skal taste ind ved fremtidige reinstallationer?

Flemming
Nej, der skal slet ikke indtastes produktnøgle når først Win10 har været opgraderet/installeret een gang.
Ved næste installation skal man vælge "Har ikke produktnøgle" og fortsætte. 
Så finder Microsoft selv nøgle i deres database ved efterfølgende aktivering
Og det er åbenbart det der kan volde problemer, ifølge de links jeg fandt.  Smile

Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Flemming
Nej, der skal slet ikke indtastes produktnøgle når først Win10 har været opgraderet/installeret een gang.
Ved næste installation skal man vælge "Har ikke produktnøgle" og fortsætte. 
Så finder Microsoft selv nøgle i deres database ved efterfølgende aktivering
Og det er åbenbart det der kan volde problemer, ifølge de links jeg fandt.  Smile

Mvh. JørgenT

Hej Jørgen
Kender godt det du skriver, men det virkede så åbenbart ikke i trådstarters tilfælde.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 13:47

Flemming

Hej Flemming.

Nej ikke helt. Men jeg gik ind på min gamle harddisk, hvor jeg havde opgraderet fra Windows 7 til 10 og fandt produktnøglen. Den indtastede jeg så i Windows 10 på den nye SSD og så aktiverede den Windows 10 igen.

Fremover skal jeg så ikke bruge produktnøglen igen, hvis jeg vil clean install igen, for nu er den gemt.

Da jeg opgraderede mit Windows 7 til Windows 10 via den app, så lavede den åbenbart min produktnøgle om. Om den så kan bruges til Windows 7 nu, det aner jeg ikke, men jeg er fint tilfreds med Windows 7 heldigvis.

Redigeret af ladiesman217 - 16-Juni-2016 kl. 13:49
          
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 17:06
Har for nylig skiftet bundkort, Ram og CPU i min PC, og fik at vide at win10 ikke var aktiveret. Microsoft support sagde jeg skulle indtaste min win7 licenskode fra klistermærket, eftersom det er en opgraderet win7. Trykkede bare skift licensnøgle, indtastede win7 koden, og så var den aktiveret.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 19:56

Om den så kan bruges til Windows 7 nu, det aner jeg ikke, men jeg er fint tilfreds med Windows 7 heldigvis.

Du mener formentlig, at du er godt tilfreds med Windows 10Wink

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Point: 959
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 21:13
Min datters Bærbare HP startede automatisk opgradering fra Win 7. Bagefter kun jeg ikke aktivere Win 10,
samme fejlkode som trådstarter. HP sender åbenbart ingen produktnøgle med, har kikket alle steder selv under batteriet. Så til sidst opgav jeg og reinstalerede Win 7 igen, syntes godt nok det er underligt når man har en lovlig win 7 at det ikke virker.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 21:51
Der ligger en mulighed for at rulle tilbage efter uønsket opgradering, i 30 dage efter opgradering.
Men det er jo ligegyldigt nu, hvis du har re-installeret.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2016 kl. 12:36

Om den så kan bruges til Windows 7 nu, det aner jeg ikke, men jeg er fint tilfreds med Windows 7 heldigvis.

Du mener formentlig, at du er godt tilfreds med Windows 10Wink

Flemming

Haha, ja selvfølgelig LOLClap Windows 10, og jeg har lige fået SSD i maskinen, så det spiller bare! Big smile
          
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu