recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Newbee og 1 stk. 8550e
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNewbee og 1 stk. 8550e

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kim Larsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Newbee og 1 stk. 8550e
    Sendt: 10-November-2006 kl. 23:22

Hej alle sammen.

Har købt sådan en 8550E - Som jeg p.t. er ret ok med ( men det er også min første maskine ) - Også læser man lige tråden underneden :-)

Nå men, jeg har lige et par spørgsmål :

1. Naviclick systemet kan jeg ikke helt gennemskue. Jeg har sat tvkanalen til 301 for alle de kanaler som jeg gerne vil se på Naviclick.
DR1 fungere perfekt, tv2 er som regel også med, men Charlie dukker slet ikke op. Tv3 og 3+ er der nogen gange.

Hvordan har I andre sat systemet op !

2. Kan man optage, samtidigt at man afspiller en optaget film.

3. Foran på apperatet står der at der er PIP funktion på 8550e´en. Er det kun når man er inde i menuerne ?

4. Hvor ser man firmware koderne og hvordan opdatere man. Er det overhovedet noget man bør gør ?

5. Kan se at fjernbetjeningen kan programmeres. Er der evt. et sted på nettet hvor der kan hentes koder i forhold til hvilket tv, video - der bruges ?

Tips og tricks modtages meget gerne.

Kim

Redigeret af Kim Larsen - 10-November-2006 kl. 23:24
Til top
pknarb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 12:32

Her er svarene på nogle af spørgsmålene:

1. Jeg bruger ikke naviclick. Den er så let at programmere, at det ikke er umagen værd. Man slipper så også for, at den skal være tændt i et par timer kl. 3 om natten eller 8 om morgenen. Jeg har dog haft naviclick slået til. Et af tricksne, for at få det til at virke ordentligt, var at sætte den til kl. 8 om morgenen istedet for 3 om natten, hvor TV-programmet (på tekst-TV) på mange af stationerne stadig på det tidspunkt vises for dagen før og ikke for det nye døgn man lige er gået ind i.

2. Ja, man kan optage og afspille fra HD/DVD samtidigt. Man går bare ind i "library" og finder det man vil se - optagelsen fortsætter upåvirket.

3. PIP virker ved at man trykker på live knappen på fjernbetjeningen samtidigt med at man er ved at se en optagelse. I et lille vindue på skærmen vises så "live signalet", som er det tuneren p.t. er indstillet på (eller signalet fra én af AV indgangene, hvis en af disse er valgt).

4. Firmware version vises ved at holde REC + PLAY (på optageren) inde samtidigt  i et par sekunder, hvorefter et vindue vil blive vist på sklærmen. Du har nok en af følgende versioner installeret: 5.06, 5.20, 5.31 eller 5.38. Har du en version før 5.31, er der god grund til at opdatere. Husk dog på, at garantien vist forsvinder hvis man selv opdaterer.

5. Der er en del koder vedlagt optageren.

For tips og tricks, se denne tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12695& PN=1

Til top
Kim Larsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2005
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 20:08

Hej

Og tak til Pknarb, for gode svar.

1. Desværre er jeg tilbøjelig til at give ret i at Naviclick er ret overvurderet. Selv om jeg efterhånden har fundet de fleste, så dur det bare ikke korrekt pga den måde teksttv er bygget op på, her i landet.
Tror jeg vil droppe en linie til DR og TV2 om problemet. Der må jo immervæk være flere modeller end Thomsson som bruger denne funktion.

2. Yep. Det virkede perfekt.

3. Det virkede skisme også :-)

4. Nu står der en hel masse på skærmen, men jeg formoder at vi taler om øverste linie til højre og der står 5.03.
Hvor finder man den nyeste version og hvordan laver man selv en update ?

5. De koder har jeg desværre ikke haft meget glæde af :-(

NYE SPØRGSMÅL :

6. Hvilket skiver bruger i til at brænde på. Jeg har prøvet med nogle noname, Imation og Verbatim - uden at de ville virke. Får bare beskeden "no disc"
Tog så en eller anden koreansk dvd mærke. Så ville den godt.
Er modellem virkelig så kræsen ?

7. Har Thomsson en support mail, man kan skrive til ?

Kim

Til top
pknarb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 21:32

Version 5.31 af firmwaren kan downloades herfra:

http://rapidshare.de/files/15702669/Thomson531.zip.html

ZIP filen udpakkes og indholdet brændes ned i rod-biblioteket på en DVD-RW, der derefter sættes i maskinen. Herefter følger man bare instruktionerne på skærmen. Det er ganske let. Husk dog på, at garantien vist ryger, når man selv opdaterer firmwaren.

Min var "født" med 5.06 og var nærmest ubrugelig, men efter opdatering til 5.31 forsvandt stort set alle problemer.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu