recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos play 1 til afspilning af fx DRs gratis app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos play 1 til afspilning af fx DRs gratis app

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos play 1 til afspilning af fx DRs gratis app
    Sendt: 06-Juli-2016 kl. 16:58
Jeg har to spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på.

1. Kan en Sonos play 1 bruges til at afspille almindelige App's fra radiostationer? Fx DR1 og andre direkte fra DR'S egen app,

Det vil sige, at det også er gratis, eller er man tvungen til at bruge andet?

2. Efter at have kigget på diverse om Sonos, er det rigtigt at man ikke kan få lyd ud uden at det koster?

Redigeret af bentpetersson - 06-Juli-2016 kl. 17:20
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 17:35
Sonos afspiller fint DR stationer.   Man kun fra Sonos egen app.

At høre radio via Sonos er helt gratis.   Man kan høre radio fra hele verden.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 17:41
Ja, kun fra deres egen app.
Tidligere var appen, tunein, som er den de kun benytter, gratis. Nu kostet den 80 kroner om måneden.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 17:57
Hvorfor vil du bruge app. Og ikke bare afspille radio fra nettet via Sonos

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 18:01
Jeg har købt to stk sonos for afprøvning. Jeg kan ikke få iPad til at afspille uden hentning af nævnte app. Vi bruger heller ikke iTunes.

Ideen var at bruge iPad og sonos som wifi radio.
Jeg bruger sonosapp til indstillinger, men kan desværre ikke få lyd ud af sonoshøjtalerne.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Ja, kun fra deres egen app.
Tidligere var appen, tunein, som er den de kun benytter, gratis. Nu kostet den 80 kroner om måneden.

TuneIn følger med Sonos uden ekstra omkostning, jeg har ihvertfald ikke et premium abbonement til TuneIn og jeg bruger det hver dag uden begrænsinger. 

Hvis man vil have yderlige radiostationer kan man f.eks også tilføje RadioPlay også uden det koster noget.
 
Her info fra Sonos om TuneIn radio INFO

Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg har købt to stk sonos for afprøvning. Jeg kan ikke få iPad til at afspille uden hentning af nævnte app. Vi bruger heller ikke iTunes.

Ideen var at bruge iPad og sonos som wifi radio.
Jeg bruger sonosapp til indstillinger, men kan desværre ikke få lyd ud af sonoshøjtalerne.

Sonos gør ikke brug af eksterne Apps, alt foregår igennem deres udenmærkede egen Sonos app.

Jeg tror du mangler at tilføje tjenester til dit Sonos.
Guide her GUIDE

Prøv at hoppe forbi Sonos hjemmeside, der er et ganske fint forum.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 18:14
Tak. Ingen tjenester. Ingen tilgængelige valg, står der.

Omkring tunein kan jeg kun downloade Premium. Hm.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 18:18
Tusind tak for jeres hjælp. Alligevel lykkedes det. Et par ekstra tryk på ingen tjenester, så kom der alligevel noget frem. Super

Redigeret af bentpetersson - 06-Juli-2016 kl. 18:20
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 18:19
Har du set den guide jeg har linket til dig om hvordan du tilføjer en tjeneste INDE i Sonos?

Sonos bruger som sagt ikke eksterne Apps, ALT foregår via deres app.
Så Apps du har downloadet på din iPad kan ikke spille til Sonos, og det er jo faktisk smart at du ikke skal dræne dit device, når nu Sonos sidder i 230V og klare det for dig udenom dit device.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 18:21
Tak. Det vil jeg også gøre. Det hele gik jo pludselig meget hurtigt 😊
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 18:28
super, godt det lykkedes..  :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu