recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ÆGTE HDR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ÆGTE HDR

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kurt400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2015
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ÆGTE HDR
    Sendt: 08-Juli-2016 kl. 16:45
Er den kommende SONY X800D 43" med ægte HDR ?
Til top
Kurt400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 17:43
Svar fra England: XD 80 har ikke ægte HDR. Gælder for alle billige fladskærme med betegnelsen HDR.Ouch
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 17:52
Jeg vil så mene, at en 43 tommer måske ikke er det mest velegnede til 4K/HDR.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal mene omkring HDR. I virkeligheden er der mig bekendt ingen TV der levere ægte HDR med bagrund i diverse specifikationer.

Nå det så er fremført, så er der adskellige såkaldte HDR TV der faktisk viser HDR i en ganske fornuftig kvalitet, altså hvor man får noget ud af at få "HDR laget" med i billedet.

Nu lider jeg nok også en del af, at jeg ikke er så god til at lytte til eksperterne, men hellere vil checke tingene ud selv og se om jeg er tilfreds.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 19:12
DX900 og de nye OLED opfylder kravene til HDR

Resten kan gå i en eller anden form for HDR mode og sikkert gøre til OK.
Til top
Kurt400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 21:20
Har kun plads til 43". Så ærgeligt at jeg ikke kan få gavn af Netflix,s  HDR streamninger.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 22:53
Sorry, men enig i at verden starter omkring ca 60" . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 23:31
Der er vel ikke nogen grund til at man ikke skulle have glæde af HDR på et mindre tv. Det er da i hvert fald en hel del mere relevant end 4k.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Der er vel ikke nogen grund til at man ikke skulle have glæde af HDR på et mindre tv. Det er da i hvert fald en hel del mere relevant end 4k.
Jo, men nu er jeg på mit 3. 4K TV. Mit første var et 58 tommer, det næste var et 55 tommer - og 55 tommer var, hvor fjollet det end må lyde, 4K mæssigt en tilbagegang. Derfor overgangen til et 65 tommer, som var en skøn forbedring.

Men til trådstarter, stort pøj pøj med dit projektSmile

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Jo, men nu er jeg på mit 3. 4K TV. Mit første var et 58 tommer, det næste var et 55 tommer - og 55 tommer var, hvor fjollet det end må lyde, 4K mæssigt en tilbagegang. Derfor overgangen til et 65 tommer, som var en skøn forbedring.

Men til trådstarter, stort pøj pøj med dit projektSmile

Du svarer ikke på mit indlæg. Det bliver fremført i tråden at HDR ikke er relevant på et lille tv. Det kan jeg ikke se nogen grund til at det skulle være tilfældet. Højere lokal lysstyrke og kontrast samt større farvepalette er også en forbedring på en lille skærm, hvor 4k pixels nok er en tvivlsom forbedring før vi kommer op i nogle ordentlige størrelser.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 13:02
Synes egentligt at 4k er ligegyldigt til hjemmebrug. Men til meget store udendørs skærme på sports stadion og evt EM på Bryggen, vil det fungere. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 13:02
Hother: HDR er da lige så relevant på et lille TV som et stort TV, det gør absolut ingen forskel.
Du snakker om 4K samtidig, hvilket er noget helt andet, og har altså ikke noget med HDR at gøre.
4K er betegnelsen for opløsningen, og HDR er betegnelsen for større farveområde.

Når det så er sagt, så er OLED TV vel de eneste der oprigtigt kan opfylde HDR kravene, og må så være de eneste der kan gengive det rigtigt.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 13:04
.....ups......du har ret. Ja, det var 4K jeg kun hentydede til. HDR vidste jeg godt nok helt hvad var for en tuttiføjs. Embarrassed
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu