|
Køb af Solid state drive |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juli-2016 kl. 19:22 |
Hej
Jeg mangler en ny ssd til en stationer maskine på 120-250GB Hvordan med pris og kvalitet samt hastighed? Kan jeg vælge den billige Kingston uv400 eller skal det være Samsung 850EVO ?
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sandisk x400, samsung 850 evo så er du ganske fint med. Alternativt kan du læse lidt op her http://www.anandtech.com/show/9799/best-ssds
ellers er prisen ved at være så langt nede at du kan købe den billigste og når du får behov så kan du opgradere igen. Til den tid vil "bundlinjen" være det højere, så du vil mærke forskellen hver eneste gang. |
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
Hej
Det vil jeg se på
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Hej igen
Jeg har læst og hørt der kan være problemer med at instalere win 10 på ssd. hvordan løser man så den lille opgave?
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Har ikke hørt om ssd og win 10 problemer
Har installeret en del win 10 maskiner. Og alle med ssd. Kunne ikke drømme om brug af gamle roterende diske mere til styresystemer. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Der er et par stykker til salg her på forum
|
|
![]() |
|
så glemmer jeg det jeg har hørt
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
det kunne være rart lige at få lidt referencer til de påstande. Win10 er på ingen måde problematisk at installere på en SSD, og vil nok snarere sige at win10 håndterer ssd'ere bedre end alle de andre OS'er. Det er i høj grad bygget til at køre på ssd. Jeg har kørt win10 på ssd lige siden de tidlige betaer.
|
|
![]() |
|
ville bare have det på det rene. og derfor jeg sige så glemmer vi hvad jeg har hørt og læst. så ingen påstand fra min side.
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Et par korte bemærkninger: Hvis du læser TLC ifm. en SSD så løb skrigende væk (medmindre det er 3D V-NAND fra Samsung). Samsung 850 EVO er alle pengene værd (som for øvrigt ikke er ensbetydende med høj pris). Ellers er Mushkin Reactor også værd at kigge på. Personligt ville jeg nok gå efter mindst en ca. 500GB SSD i dag. Hvis du kun skal bruge disken som OS drev, så er ca. 250 GB givetvis også nok.
|
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |