recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plademåtte til Rega RP1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plademåtte til Rega RP1

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plademåtte til Rega RP1
    Sendt: 09-Juli-2016 kl. 19:39
Jeg har fået en pladespiller, en Rega RP1 Queen edition og den spille fint trods det der kun er en rega carbon monteret

Jeg vil gerne have en anden måtte, men ved ikke hvilken type det er der var med

Årsagen til det er at jeg synes den er lidt statisk elektrisk og et par gange kom den med da jeg skulle vende pladen

Tænker på sådan en da den har har en fordybning i midten, så pladens tykkeste del med etiketten hænger frit og pladen ligger stabilt på måtten. (synes det gir god mening med fordybningen og prisen er i orden)

Redigeret af gasolin - 09-Juli-2016 kl. 19:55
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Jeg vil gerne have en anden måtte, men ved ikke hvilken type det er der var med

En filtmåtte?
..Eller lidt alternativt, et par lag med antiskridmåtte?
https://www.thansen.dk/camping-marine/interior-klima/antiskrid-underlag-sort-30-x-150-cm-/n-1040801715/pn-942132493/

Redigeret af Totoronto - 09-Juli-2016 kl. 22:34
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 22:49
Tror ikke lige jeg vil i gang med noget skridsikkert underlag

Så heller ofre lidt mere, ved man kan få de her kork måtter med gummi underlag men hvor gode de er ved jeg ikke

Sidst jeg havde en pladespiller var der en eller anden gummi måtte som standard
en thorens td 280 fra 93
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 22:54
Der findes sådan en plademåtte http://www.audiocompagniet.dk/shop/default-web/analogt/tilbehoer/rega-filt-plademaatte-sort/c-23/c-88/p-991 men om det er den jeg har ved jeg ikke

Ved der findes en som jeg mener er lavet af uld, hvor fibrene er uens og derfor skulle gi en bedre lyd (kan godt være det er til pro-ject kan ikke huske det)

Update så en video og den har en basic plademåtte

Redigeret af gasolin - 09-Juli-2016 kl. 22:59
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 13:57
Overvej dette: Anbefales af Rega!

http://www.audiocompagniet.dk/shop/default-web/analogt/tilbehoer/rega-rp1-performance-pack/c-23/c-88/p-165
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 14:26
Skal ikke have opgraderet remmen,pickuppen, min pladespiller er ikke en ældre slidt rega pladespiller

Redigeret af gasolin - 10-Juli-2016 kl. 14:29
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 15:07
Det er såmænd kun Rega der anbefaler upgrade pakken til nyr RP1'er....
Basis II pickuppen er så meget bedre end Carbon'en... og du får den tykke Rega filt måtte og den hvide driv rem. Værdi for 1500 kr får du for 1000 kr i pakken.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 15:20
Har jeg ikke råd til min pladespiller er lige købt, pt skal jeg kun have en ny plademåtte og forskellige plader de kommende måneder

Pickuppen bliver skiftet når den er slidt om det bliver en carbon igen ved jeg kun til den tid (hvordan økonomien er)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 16:58
Du tager din plademåtte og vasker den i vand tilsat et skvæt skyllemiddel.

Hvilken anden plademåtte du end ønsker at prøve med er selvfølgelig op til dig, der vil være lige så mange svar som der findes plademåtter. Er du forelsket i den i kork, så køb den. Det er sikkert også den du syntes lyder bedst (når du ved den er på!).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 18:57
Tykkelsen på plademåtter varriere meget hos http://www.analogis.eu/Tuning.html men når jeg måler den der er på pladespilleren er den 2mm tyk, så jeg gætter på den ikke kan være f.eks kun 1.5mm officielt og derfor skal have en måtte der er 2mm tyk for at undgå at skulle prøve at kompensere for højden?

Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 21:26
Hvorfor ikke bare nøjes med at sætte et par strimler tynd dobbeltklæbende tape på bagsiden af måtten. Så følger den ikke med af.
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Tykkelsen på plademåtter varriere meget hos http://www.analogis.eu/Tuning.html men når jeg måler den der er på pladespilleren er den 2mm tyk, så jeg gætter på den ikke kan være f.eks kun 1.5mm officielt og derfor skal have en måtte der er 2mm tyk for at undgå at skulle prøve at kompensere for højden?

hej der!
kan du ikke hæve og sænke tonearmen ???
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu