|
Plademåtte til Rega RP1 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1586 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juli-2016 kl. 19:39 |
Jeg har fået en pladespiller, en Rega RP1 Queen edition og den spille fint trods det der kun er en rega carbon monteret
Jeg vil gerne have en anden måtte, men ved ikke hvilken type det er der var med Årsagen til det er at jeg synes den er lidt statisk elektrisk og et par gange kom den med da jeg skulle vende pladen Tænker på sådan en da den har har en fordybning i midten, så pladens tykkeste del med etiketten hænger frit og pladen ligger stabilt på måtten. (synes det gir god mening med fordybningen og prisen er i orden) Redigeret af gasolin - 09-Juli-2016 kl. 19:55 |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En filtmåtte? ..Eller lidt alternativt, et par lag med antiskridmåtte? https://www.thansen.dk/camping-marine/interior-klima/antiskrid-underlag-sort-30-x-150-cm-/n-1040801715/pn-942132493/ Redigeret af Totoronto - 09-Juli-2016 kl. 22:34 |
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1586 |
Tror ikke lige jeg vil i gang med noget skridsikkert underlag
Så heller ofre lidt mere, ved man kan få de her kork måtter med gummi underlag men hvor gode de er ved jeg ikke Sidst jeg havde en pladespiller var der en eller anden gummi måtte som standard en thorens td 280 fra 93
|
|
![]() |
|
Der findes sådan en plademåtte http://www.audiocompagniet.dk/shop/default-web/analogt/tilbehoer/rega-filt-plademaatte-sort/c-23/c-88/p-991 men om det er den jeg har ved jeg ikke
Ved der findes en som jeg mener er lavet af uld, hvor fibrene er uens og derfor skulle gi en bedre lyd (kan godt være det er til pro-ject kan ikke huske det) Update så en video og den har en basic plademåtte
Redigeret af gasolin - 09-Juli-2016 kl. 22:59 |
|
![]() |
|
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Overvej dette: Anbefales af Rega!
http://www.audiocompagniet.dk/shop/default-web/analogt/tilbehoer/rega-rp1-performance-pack/c-23/c-88/p-165 |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
![]() |
|
Skal ikke have opgraderet remmen,pickuppen, min pladespiller er ikke en ældre slidt rega pladespiller
Redigeret af gasolin - 10-Juli-2016 kl. 14:29 |
|
![]() |
|
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Det er såmænd kun Rega der anbefaler upgrade pakken til nyr RP1'er....
Basis II pickuppen er så meget bedre end Carbon'en... og du får den tykke Rega filt måtte og den hvide driv rem. Værdi for 1500 kr får du for 1000 kr i pakken. |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
![]() |
|
Har jeg ikke råd til min pladespiller er lige købt, pt skal jeg kun have en ny plademåtte og forskellige plader de kommende måneder
Pickuppen bliver skiftet når den er slidt om det bliver en carbon igen ved jeg kun til den tid (hvordan økonomien er)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Du tager din plademåtte og vasker den i vand tilsat et skvæt skyllemiddel.
Hvilken anden plademåtte du end ønsker at prøve med er selvfølgelig op til dig, der vil være lige så mange svar som der findes plademåtter. Er du forelsket i den i kork, så køb den. Det er sikkert også den du syntes lyder bedst (når du ved den er på!). Klaus |
|
![]() |
|
Tykkelsen på plademåtter varriere meget hos http://www.analogis.eu/Tuning.html men når jeg måler den der er på pladespilleren er den 2mm tyk, så jeg gætter på den ikke kan være f.eks kun 1.5mm officielt og derfor skal have en måtte der er 2mm tyk for at undgå at skulle prøve at kompensere for højden?
|
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Hvorfor ikke bare nøjes med at sætte et par strimler tynd dobbeltklæbende tape på bagsiden af måtten. Så følger den ikke med af.
|
|
![]() |
|
nhj4 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
kan du ikke hæve og sænke tonearmen ??? |
|
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |