|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
trigger ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 11-November-2006 kl. 14:47 |
Hejsa skal ud og ha mig et lcd fjernsyn og er lidt i tvilv.. Mirai Sharp kunne så godt tænke mig at vide hvad i syntes om de 2 skærme ? og er der andre ting jeg skal være obs på |
|
![]() |
|
trigger ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
![]() |
|
karlsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() |
Hej Trigger, kender ikke noget til de 2 første tv, men Toshibaen var tidligere på året med som et fælleskøb. Dengang fik det fine anmeldelser, men prøv at søge i forummet, så bliver du helt sikker klogere på, om folk stadig er tilfredse og om der evt. har været nogle problemer med skærmen. Mht. forhandlere, så har Tapeconnection en rimelig stor stjerne i karakterbogen hos recordere´s brugere - både mht pris og service ( prøv evt at se i forummet ang. forhandlere eller søg evt på deres navn i hele forummet.) Held og lykke med skærmjagten. |
|
![]() |
|
![]() |
hey har godt læst en del om toshibaen... men kan ikke finde ret meget om mirai herinde.. har dog fundet en engelsk side hvor mirai er godt beskrevet.. det virker til at det skulle være et ganske godt tv http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=407786
|
|
![]() |
|
avminarm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-September-2006 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
Hej trigger Jeg har selv lige købt LCD og var selv meget i tvivl, mirai har vist nok et glimrende billede, men jeg ville uden tvivl vælge toshibaen, jeg var selv meget tæt på at købe toshibaen - evt. kan du se toshibaen hos elgiganten Tapeconnection giver 2 års garanti (normalt har man kun 6 mdr + 1½ års reklamationsret) og deres service er i top. Bestilt TV kl 15.30 og det var hos mig næste morgen kl. 7.30 |
|
![]() |
|
![]() |
"jeg var selv meget tæt på at købe toshibaen " så du købte den ikke ?? eller mener du mirai ? hov glemte lige der har oxo været en del problemer med tosh.. med at den piver, når den man stiller noget bestemt på den (kan ikke huske hvad der er) der det noget de har fået fikset ??
Redigeret af trigger - 12-November-2006 kl. 15:18 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
For det første har Toshen ikke dårligere specifikationer end mirai, for det andet kan du overhovedet ikke vurdere billedkvalitet udfra specifikationer. Toshens billedkvalitet er mange gange bedre end mirais - der er ingen sammenligning på det punkt. mht. brum, så har der ikke været en del problemer med Toshibaen, kun nogle ganske få eksemplarer ud af flere hundrede solgte og iøvrigt er det ikke et specifikt Toshiba problem som de skal have fikset - alle fladskærme har elektronik der brummer, normalt er det ikke på et niveau der generer, men indenfor alle mærker og alle produktioner forekommer enkelte eksemplarer med fejl så brum bliver for højt. Det gælder også for Toshibas. Det er på ingen måde et generelt problem, hverken for Toshiba eller andre. Skulle man være uheldig og få et sådant eksemplar kan man bytte det eller få det repareret afhængig af hvornår man opdager det. Men det gælder generelt uanset hvad du køber. Skal det være så billigt som muligt, så køb miraien. Den er udmærket til PC og Xbox brug da den understøtter 1360x768 over VGA indgangen, men forvent ikke noget særligt ved afspilning af TV og DVD. Grunden til at du ikke kan finde noget information om miraien her skyldes netop dens manglende kvaliteter på disse områder, og de fleste herinde har lidt højere krav til billedkvalitet end miraien kan levere. Miraien koster 5500,- og leverer billedkvalitet svarende til 5500,- Gå ud og kig på dem begge og vurder hvor du syntes du får mest for pengene. Redigeret af spawn - 12-November-2006 kl. 15:48 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
rasmusklump ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2005 Sted: Odense Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Hej Trigger. har skrevet et svar til en anden herinde med nogle links om mirai i en tidligere tråd. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11423& KW=mirai Der er ikke noget i vejen med Mirais billedkvalitet, jeg har selv et videoseven 32 lcd - det er vel nærmest en "Mirai Klon" og den har et godt billede med alm. analogt antennesignal !!. Den svarer til en tidligere model, der hvist hedder noget med t114 hos mirai. Jeg kan se at de nye tv fra Mirai, har fået forbedret deres specs. Så det er jo kun super. Jeg har også et lille 20' Mirai , der til enhver tid kan slå mit tidliger 21' philips i skarphed og farver mv. Når det er sagt, så er toshibaen også et godt tv, det har jeg set hos en kammerat, men om det giver et bedre billede en et af de nye Mirai ???? Med venlig hilsen. |
|
![]() |
|
![]() |
spawn ja undskyld jeg siger det her.. men du har tydeligvis ikke læst nok om mirai.. grunden til at du ikke kan finde så meget om det mærke er at det er forholdvis nyt (den model jeg vil ha) model 200 eller model 300 og den gamle model 100 kan du godt finde en masse om.. bare ikke i dk. eller hardwareonline har en test af den.. hvor de faktisk kun tester den analoge del.. og der får den lidt over middel så vidt jeg husker.. men jeg skal heller ikke bruge den analoge del ret meget. da den skal bruges mest til xbox360 og HD-Dvd og alm dvd.. og lige alm dvd kan jo bare købe nogle ordenlige kabler så får man oxo en dejlig kvalitet der eller man kan smide den i xboxen og få scaleret det op :) mirai har 6.5ms og tosh har 8 så vidt jeg husker.. og 50 mere i der andet der (kan ikke huske hvad det hedder) Mirai er verdens 3. største producent af lcd paneler, så mon ikke de laver nogle paneler af O K kval ;) men 1 ting kan vi da blive enig om. Og det er at tosh er et lækkert tv, men det er dyrer og har ikke lige så gode specs som mirai dog med untagelse af dens 2 hdmier :) og så har den en tendens til at pive.. oxo mere end andre ! hvis man skal tro på hvad folk skriver dirverse steder. lige en sidste ting. understytter tosh ikke 1360x768 over vga indgangen ? den har da en vga indgang. hov glemte lige at sige ret mig endelig hvis jeg tar fejl spawn.. jeg er kun her for at blive klogere ;)
Redigeret af trigger - 12-November-2006 kl. 21:30 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Indrømmet, mine praktiske erfaringer begrænser sig til http://www.nl-mirai.com/Uk/ProductDetails&product_id=37& amp;cat_id=32 - ikke til de nye modeller 200 og 300, de er så nye at jeg ikke har set dem live endnu. mht. specifikationer skal du ikke lægge så meget i opgivne tal - de måles forskelligt og opgives med rund hånd, de er oftes meget anderledes når de måles under ens forhold og fortæller i virkeligheden meget lidt om hvordan selve billedkvaliteten er. At mirai opgiver deres nye skærm til 6.5ms kontra Toshibaens 8ms behøver ikke betyde det fjerneste, og fortæller ihvertfald intet om hvor godt de hver især håndterer korrekte farver, ligesom opgivet kontrast heller ikke fortæller ret meget om kontrast i virkeligheden - læs evt. denne artikel http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=848&zoneid=3 Mit bedste råd er stadig kig på skærmene i virkeligheden - er du tilfreds med Miraien - jamen så er det skam helt ok, hovedsagen er at du føler du får noget for pengene. Toshen har VGA indgang men understøtter ligesom de fleste fladskærmstv ikke opløsningen 1360x768, kun 1024x768 - det gør derimod Miraien hvilket er en fordel når du vil tilslutte en pc eller en Xbox mht. pixelmapping og dermed skarphed, men igen dette fortæller heller ikke noget om hvor godt levende billeder, farver og kontrast håndteres.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
HD-DVD er overkill til et billigt LCD TV.
|
|
![]() |
|
![]() |
spawn oki takker for linket :) jeg satser lidt på at mirai er et O K tv.. den gamle model er meget populær inde på av forums.. så mon ikke den nye oxo bliver det. Naiera hvad mener du med det ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |