|
Triggerboks et eller andet :) |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Juli-2016 kl. 19:30 |
Min Raumfeld Connecter mangler en triggerudgang til at tænde min forstærker. Kan man købe noget bygselv eller noget færdigt?
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke signal skal din forstærker bruge ?
Har selv en tilsvarende løsning, består af en tv strøm skinne og en 5v strømforsyning. |
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Nogle sparestrømskinner med lærefunktion er temmeligt følsomme på masterstikket, så med lidt held trækker raumfeld nok til at aktivere skinnen når man tænder den (tænder raumfeld).
Redigeret af Flash! - 06-Juli-2016 kl. 19:43 |
|
![]() |
|
Det er en Primare A30.2 Min Raumfeld er koblet direkte på RCA indgangen. Jeg er ikke sikker på min Raumfeld bruger strøm nok. Mener det er 4W og 0.2W i standby. Syntes bare at ha set en eller anden form for hjemmebygget relæ til billige penge.
Primare A30.2 Jeg har sådan en https://www.elgato.com/en/eve/eve-energy til at afbryde med pt. Men konen glemmer alt for ofte at slukke. Har godtnok sat timer på til at slukke på et bestemt tidspunkt, men vil helst at det slukker automatisk når min Raumfeld går på standby.
Redigeret af janLp - 07-Juli-2016 kl. 17:43 |
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Hifiklubben har forsk. småprodukter med indbygget 12V trigger, jeg går ud fra, at det er det, du søger, ikke?
En streamer, en DAB-radio og vist lidt flere. |
|
![]() |
|
-Henrik- Nej det er det ikke :) Min Raumfeld gør det ganske godt ;)
|
|
![]() |
|
Kan du fortælle hvad det er du har gjort, og om det kan fungere for mig :)
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Jeg har en højtaler switch der skal tændes med et 5V signal når min forstærker tænder. Det kan min forstærker ikke.
Så jeg har købt en tv strømskinne. Min forstærker er sat i masterstikket. I det almindelige stik har jeg sat en almindelig 5V strømforsyning. Så når min forstærker tænder, så bliver strømforsyningen også tændt og min højtaler switch bliver trigget af strømforsyningen. Det hele slukker når forstærkeren slukker eller går i stand-by. Kan ikke helt gennemskue hvad du skal have trigget |
|
![]() |
|
Jeg skal trigge min forstærker. Når min Raumfeld går i standby skal min Primare også gå i standby.
|
|
![]() |
|
Hvordan kan den trigges ?
|
|
![]() |
|
Altså min Raumfeld har en standby funktion. Den går i standby efter nogle minutter uden aktivitet. Strømforbruget falder fra 4W til 0,2W. Når det sker vil jeg gerne ha en der bliver slukket for min forstærker. Og omvendt vil jeg gerne at der bliver tændt for min forstærker når strømforbruget stiger.
Redigeret af janLp - 07-Juli-2016 kl. 19:31 |
|
![]() |
|
Via en, tror det er en 3-12V trigger input.
Redigeret af janLp - 07-Juli-2016 kl. 19:34 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |