recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højttalere til subwoofer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højttalere til subwoofer.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
PappaPunk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2014
Sted: -
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højttalere til subwoofer.
    Sendt: 15-Juli-2016 kl. 20:58
Hjælp!!!
Jeg har erhvervet mig et par fine Argon 5A aktive højttalere og en Tangent evo e8 2.1 subwoofer. Subwooferen har indbygget 2x20 watt til at tilslutte et par passive højttalere, men mine er jo aktive. Hvad gør jeg og kan det lade sig gøre? Subwooferen har ikke en dedikeret sub out connection. Den har input L/R (hvid og rød) og så selvfølgelig terminaler til højttalerkabel.
Mine aktive Argon 5A har, ud over højttalerkabel terminaler, en dedikeret sub out og så en RCA (L/R hvid og rød).
Kan de forbindes via dem? Eller må jeg vælge mellem passive højttalere til subben eller må jeg finde en anden subwoofer til mine aktive højttalere?

Mvh PappaPunk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 09:45
Er der slet ikke nogen der har et bare halv kvalificeret bud?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 09:48
Alle tre højttalere er aktive højttalere, og skal forbindes hver især til enten reciever eller anden kilde.

Redigeret af Kampus - 16-Juli-2016 kl. 09:49
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 09:51
Link til subwoofer:
[URL= ][/URLhttps://www.google.dk/search?q=argon+octave+5a&client=ms-android-samsung&biw=360&bih=560&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwidqabntPbNAhXFjCwKHXmHDUYQ_AUIBygB#tbm=isch&q=tangent+evo+e8+sub&imgrc=lSNMKAGUJ-P-fM%3A

Link til aktive højttalere:

[URL= ][/URLhttps://www.google.dk/url?sa=i&source=images&cd=&ved=0ahUKEwi2iNP0v_fNAhXHlCwKHScECIQQjhwIBQ&url=https%3A%2F%2Fwww.hifiklubben.dk%2Fhojttalere%2Faktive-hojttalere-til-fx-pctv%2Fargon-octave-5a-aktiv-hojttaler%2F&psig=AFQjCNH3FoSRemg1_lZkAMAtCnQZEcSCOQ&ust=1468741846532473&rct=j
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 09:53
Tak for svaret Kampus.
Men kan kilden ikke være rød og hvid indgang fra de aktive ned til subwoofer?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 09:55
Hvad har du som signalkilde?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 10:04
Hej Klaus og tak.

De reolhøjttalerne har bluetooth, så det bruges som kilde. Så ingen tilslutninger optages.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af PappaPunk PappaPunk skrev:

Tak for svaret Kampus.

Det skal være en UDGANG fra reolhøjttaleren, hvis der skal et signal UD til sub. Har du prøvet?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 13:53
Hvis du kigger i manualen, så er der på bagsiden af Argon 5A Aktiv SUB output, som du sætter din Subtil.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 14:19
Hej PerW

Det er korrekt og jeg købte subben i den (naive) tro, at den havde en sub in. Desværre har den ikke sådan én... :(
Der findes jo y-kabel, hvor jeg kan bruge sub out på Argon og så kan de 2 stik måske sættes til subbens rød og hvid indgang?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tak for svaret Kampus.

Det skal være en UDGANG fra reolhøjttaleren, hvis der skal et signal UD til sub. Har du prøvet?

Har ikke prøvet Kampus. Men tror du har ret i, at det er in og ikke out.
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 14:34

Hej PerW

Det er korrekt og jeg købte subben i den (naive) tro, at den havde en sub in. Desværre har den ikke sådan én... :(
Der findes jo y-kabel, hvor jeg kan bruge sub out på Argon og så kan de 2 stik måske sættes til subbens rød og hvid indgang?

Jeps.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu