|
Aktive højttalere til subwoofer. |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
PappaPunk
Bruger Oprettet: 26-November-2014 Sted: - Status: Offline Point: 50 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Juli-2016 kl. 20:58 |
|
Hjælp!!!
Jeg har erhvervet mig et par fine Argon 5A aktive højttalere og en Tangent evo e8 2.1 subwoofer. Subwooferen har indbygget 2x20 watt til at tilslutte et par passive højttalere, men mine er jo aktive. Hvad gør jeg og kan det lade sig gøre? Subwooferen har ikke en dedikeret sub out connection. Den har input L/R (hvid og rød) og så selvfølgelig terminaler til højttalerkabel. Mine aktive Argon 5A har, ud over højttalerkabel terminaler, en dedikeret sub out og så en RCA (L/R hvid og rød). Kan de forbindes via dem? Eller må jeg vælge mellem passive højttalere til subben eller må jeg finde en anden subwoofer til mine aktive højttalere? Mvh PappaPunk |
||
PappaPunk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der slet ikke nogen der har et bare halv kvalificeret bud?
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Alle tre højttalere er aktive højttalere, og skal forbindes hver især til enten reciever eller anden kilde.
Redigeret af Kampus - 16-Juli-2016 kl. 09:49 |
||
PappaPunk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Link til subwoofer:
[URL= ][/URLhttps://www.google.dk/search?q=argon+octave+5a&client=ms-android-samsung&biw=360&bih=560&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwidqabntPbNAhXFjCwKHXmHDUYQ_AUIBygB#tbm=isch&q=tangent+evo+e8+sub&imgrc=lSNMKAGUJ-P-fM%3A Link til aktive højttalere: [URL= ][/URLhttps://www.google.dk/url?sa=i&source=images&cd=&ved=0ahUKEwi2iNP0v_fNAhXHlCwKHScECIQQjhwIBQ&url=https%3A%2F%2Fwww.hifiklubben.dk%2Fhojttalere%2Faktive-hojttalere-til-fx-pctv%2Fargon-octave-5a-aktiv-hojttaler%2F&psig=AFQjCNH3FoSRemg1_lZkAMAtCnQZEcSCOQ&ust=1468741846532473&rct=j |
||
PappaPunk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svaret Kampus.
Men kan kilden ikke være rød og hvid indgang fra de aktive ned til subwoofer? |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19544 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad har du som signalkilde?
Klaus |
||
PappaPunk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Klaus og tak.
De reolhøjttalerne har bluetooth, så det bruges som kilde. Så ingen tilslutninger optages. |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det skal være en UDGANG fra reolhøjttaleren, hvis der skal et signal UD til sub. Har du prøvet? |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du kigger i manualen, så er der på bagsiden af Argon 5A Aktiv SUB output, som du sætter din Subtil.
|
||
PappaPunk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej PerW
Det er korrekt og jeg købte subben i den (naive) tro, at den havde en sub in. Desværre har den ikke sådan én... :( Der findes jo y-kabel, hvor jeg kan bruge sub out på Argon og så kan de 2 stik måske sættes til subbens rød og hvid indgang? |
||
PappaPunk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har ikke prøvet Kampus. Men tror du har ret i, at det er in og ikke out. |
||
wernermeyer
Bruger Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeps. |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |