|
Marantz 7010 problem, DTS HD Master. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tabbycph ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2014 Sted: Kbh S Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2016 kl. 13:03 |
Hej Alle, jeg har et problem med min Marantz 7010 og 7055, mit setup er 5.2.4, de 4 lofthøjtalere er sat i 7010 og de restrende 5 og subs er sat i 7055.
Mit problem er, at når jeg afspiller noget i DTS HD Master, så bliver der også lavet lyd i i loft højtalerne, se vedhæftede billed, hvad gør jeg ??, Input er 5.1 og det vil jeg også gerne have ud..
![]() Redigeret af tabbycph - 16-Juli-2016 kl. 11:43 |
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du prøvet at sætte den til "straight" - eller "direct" eller hvad den slags nu hedder hos marantz?
Mvh Troels Redigeret af Troelsfilm - 15-Juli-2016 kl. 15:47 |
|
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
|
|
![]() |
|
tabbycph ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2014 Sted: Kbh S Status: Offline Point: 89 |
Der er to på 7100, direct og pure direct, jo så kommer der som der skal, men så bliver audyssey slået fra og den er pro kalibreret, så øv.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
På Pioneer er det kun i Pure Direct DSP er slået helt fra. I Direct er kalibreringen slået til.
|
|
![]() |
|
Kalibreringen bliver desværre også slået fra i direct, se billed og jeg har også lagt et billed op, af hvad lyd options der er.
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Er det ikke kun når du bruger neural x at der kommer lyd i loftet. Mener ikke DTS dekoderen kan matrixe til overhead højttalere.
Bare en tanke...
|
|
![]() |
|
Hvis den ikke gør det, så skal det jo ikke stå der og jeg synes altså der kommer fra loftet.
|
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Ja den skal over på den almindelige dts dekoder.
|
|
![]() |
|
Jeg bruger dts decoderen.
|
|
![]() |
|
Ok, så bliver jeg dig svar skyldig. Der er nok en med detail kendskab til marantz der bedre kan svare så.
|
|
![]() |
|
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
OSD´en på min Marantz 7702 mk2 viser også aktive loftshøjttalere når jeg ser film I DTS-HD, men når jeg sætter ørerne op til højttalerne er der ingen lyd
![]() |
|
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Kan du ikke bare sætte lofthøjttalerne til OFF?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |