recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Triggerboks et eller andet :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Triggerboks et eller andet :)

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Triggerboks et eller andet :)
    Sendt: 06-Juli-2016 kl. 19:30
Min Raumfeld Connecter mangler en triggerudgang til at tænde min forstærker. Kan man købe noget bygselv eller noget færdigt?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 19:34
Hvilke signal skal din forstærker bruge ?

Har selv en tilsvarende løsning, består af en tv strøm skinne og en 5v strømforsyning.

Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 19:42
Nogle sparestrømskinner med lærefunktion er temmeligt følsomme på masterstikket, så med lidt held trækker raumfeld nok til at aktivere skinnen når man tænder den (tænder raumfeld).

Redigeret af Flash! - 06-Juli-2016 kl. 19:43
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 17:32
Det er en Primare A30.2 Min Raumfeld er koblet direkte på RCA indgangen. Jeg er ikke sikker på min Raumfeld bruger strøm nok. Mener det er 4W og 0.2W i standby. Syntes bare at ha set en eller anden form for hjemmebygget relæ til billige penge.

Primare A30.2

Jeg har sådan en https://www.elgato.com/en/eve/eve-energy til at afbryde med pt. Men konen glemmer alt for ofte at slukke. Har godtnok sat timer på til at slukke på et bestemt tidspunkt, men vil helst at det slukker automatisk når min Raumfeld går på standby.

Redigeret af janLp - 07-Juli-2016 kl. 17:43
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 17:39
Hifiklubben har forsk. småprodukter med indbygget 12V trigger, jeg går ud fra, at det er det, du søger, ikke?
En streamer, en DAB-radio og vist lidt flere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 17:41
-Henrik- Nej det er det ikke :) Min Raumfeld gør det ganske godt ;)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvilke signal skal din forstærker bruge ?

Har selv en tilsvarende løsning, består af en tv strøm skinne og en 5v strømforsyning.

Kan du fortælle hvad det er du har gjort, og om det kan fungere for mig :)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 19:12
Jeg har en højtaler switch der skal tændes med et 5V signal når min forstærker tænder. Det kan min forstærker ikke.

Så jeg har købt en tv strømskinne. Min forstærker er sat i masterstikket. I det almindelige stik har jeg sat en almindelig 5V strømforsyning.

Så når min forstærker tænder, så bliver strømforsyningen også tændt og min højtaler switch bliver trigget af strømforsyningen.

Det hele slukker når forstærkeren slukker eller går i stand-by.

Kan ikke helt gennemskue hvad du skal have trigget
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 19:20
Jeg skal trigge min forstærker. Når min Raumfeld går i standby skal min Primare også gå i standby. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 19:28
Hvordan kan den trigges ?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 19:30
Altså min Raumfeld har en standby funktion. Den går i standby efter nogle minutter uden aktivitet. Strømforbruget falder fra 4W til 0,2W. Når det sker vil jeg gerne ha en der bliver slukket for min forstærker. Og omvendt vil jeg gerne at der bliver tændt for min forstærker når strømforbruget stiger.

Redigeret af janLp - 07-Juli-2016 kl. 19:31
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvordan kan den trigges ?

Via en, tror det er en 3-12V trigger input.

Redigeret af janLp - 07-Juli-2016 kl. 19:34
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu