recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kode fri dvd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKode fri dvd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Emne: Kode fri dvd
    Sendt: 12-November-2006 kl. 14:28

hej hvordan gør man en dvd kode fri?

modelen er Samsung HT-P10

tak på forhånd

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 14:41
Videohelp.com/hacks skriver dette om din maskine mht. regionsfrihed.
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 16:12
tak virkede perfect
Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 12:19
Hvad betyder det egenlig at en dvd afspiller er kodet / kode fri?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af Kane Kane skrev:

Hvad betyder det egenlig at en dvd afspiller er kodet / kode fri?

En DVD afspiller er normalt låst til en bestemt region, i Danmark R2 som dækker Europa (minus Rusland) og enkelte andre lande (bl.a. Japan). En kodefri DVD afspiller kan afspille alle regioner, dvs. du kan købe DVD film i USA (som er R1) og afspille dem.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 13:20
Ok mange tak for svaret JesperLund.  Er det noget man skal tænke på  inden man køber dvd afspiller, eller er det som regel nemt at få "låst" op?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 16:08

Oprindeligt skrevet af Kane Kane skrev:

Ok mange tak for svaret JesperLund.  Er det noget man skal tænke på  inden man køber dvd afspiller, eller er det som regel nemt at få "låst" op?

I de fleste tilfælde skal du bruge en speciel service remote, som skal lejes eller købes. Det gælder i hvert fald mærkevarer som Pioneer, Sony, Panasonic m.v. (undtagelser er bl.a. Philips og åbenbart Samsung).

Jeg vil til en hver tid anbefale at man køber sin DVD afspiller kodefri
1) Det er nemmere
2) Ingen problemer med reklamationsret på grund af egne indgreb
 



Redigeret af JesperLund - 13-Januar-2007 kl. 16:09
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 19:16
Ok men er det normalt at dvd afspillere er kodefrie, eller er det noget man skal betale ekstra for? Jeg køber ikke dvd'er i udlandet, men det vil da være rart at have en kodefri dvd afspiller, hvis man f.eks. er på ferie og køber en masse billige dvd'er med hjem.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 19:48

Oprindeligt skrevet af Kane Kane skrev:

Ok men er det normalt at dvd afspillere er kodefrie, eller er det noget man skal betale ekstra for? Jeg køber ikke dvd'er i udlandet, men det vil da være rart at have en kodefri dvd afspiller, hvis man f.eks. er på ferie og køber en masse billige dvd'er med hjem.

Licensbetingelserne for at producere DVD afspillere kræver at de er regionslåste (mere eller mindre; IANAL). Så producenterne er nødt til at levere dem regionslåste til forhandlerne. På den anden side vil producenterne gerne lave een model til hele verdensmarkedet, og de ved også godt at i hvert fald de europæiske forbrugere efterspørger kodefrie afspillere. Derfor har vi dette "cirkus".

EDIT: du kan sagtens købe billige DVDere i udlandet, selv om du ikke har et pas. Jeg vil anslå at 2/3 af min 500+ DVD samling er R1. Der er mange film, som ikke er udgivet i andet end R1.



Redigeret af JesperLund - 13-Januar-2007 kl. 19:51
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 19:55
Ok jamen så må jeg hellere sørge for at købe en kodefri dvd afspiller. Jeg troede egenlig ikke det kunne betale sig at købe i udlandet, men det bliver måske stadig billigere på trods af fragt og told?


Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 20:19

Oprindeligt skrevet af Kane Kane skrev:

Ok jamen så må jeg hellere sørge for at købe en kodefri dvd afspiller. Jeg troede egenlig ikke det kunne betale sig at købe i udlandet, men det bliver måske stadig billigere på trods af fragt og told?

Første besparelse... 25% moms (well, shit happens and then you pay, men det sker sjældent efter min erfaring).

Dernæst starter priskrigen allerede på pre-order niveau i udlandet (det gælder både USA og UK). I Danmark sælger stort set alle forhandlere til den vejledende pris på 200-250 kroner. Måske giver de 10-20 kroners rabat i et superfantastisk KØ tilbud.

Det kan godt være et vejlendende salgspris i UK er 20£, men allerede på pre-order niveau er 12-13£ normalt. USA er cirka det samme, måske lidt lavere (100-120 kr før fragt). Det er også mit indtryk at priserne falder hurtigere i USA og UK.

Fragt er inkluderet mange steder, f.eks. www.play.com og www.cdwow.com. Ellers taler vi normalt om 15-20 kroner per disc (lidt afhængig af hvordan du bestiller; nogle steder vil man overveje af opdele ordren for at minimere risikoen for told/moms regninger).

Hvis du vil opbygge samlinger af lidt ældre film, er www.dvdpacific.com et godt og billigt sted. For nye R1 film har priserne på det seneste været næsten ligeså høje som www.axelmusic.com og www.cdwow.com, og disse to forhandlere sender fra et EU land.

De fleste film udgives også på R1 og R2UK før R2DK. Nogle gange er R2UK udgaven endda identisk med R2DK bortset fra coveret (dvs. der er danske undertekster). Der er bestemte studier som gør dette, men jeg kan ikke huske hvilke (normalt er jeg ligeglad med undertekster, eller foretrækker engelske subs fremfor dårlige danske oversættelser).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 22:07
Okay sad lige og tjekkede på nogen af de sider du linkede, der er godt nok meget at spare og kæmpe udvalg. Mange tak!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu