|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Spiff ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 10-November-2006 kl. 17:19 |
Jeg står og skal til at købe et media center, som jeg gerne vil have på en laptop.. Jeg har kigget lidt rundt omkring og fundet frem til at det nok bliver en Zepto 6615WD.
Nu er spørgsmålet så om den har nok udgange, for jeg ved egntlig ikke helt hvilke jeg skal bruge. Jeg vil gerne kunne tilslutte mit TV (LG Lb1R) og en Xbox 360 som jeg nok også køber. Skal der bruges en DVI/HDMI/VGA og hvad de nu ellers hedder, til mit TV/Xbox? |
|
![]() |
|
Spiff ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 33 |
![]() |
Okay, jeg trode man også skulle tilslutte xbox'en til computeren.
Er der forresten nogle forskel på vga/dvi/hdmi? kan der opnås bedre kvalitet ved at købe en computer der har dvi i stedet for? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
En tilføjelse: Hvis der kun er VGA ud på den bærbare, så er det vigtigt at der er en SPDIF udgang og et 5.1 eller 6.1 eller 7.1 lydkort i maskinen. Ellers får du aldrig digital sourround sound ud (kræver at du har en digital sourround sound (Dolby Digital og/eller DTS) forstærker. En SPDIF på en bærbar ser normalt ud som et helt normalt minijack stick, men der SKAL stå SPDIF ved siden af stikket, eller i det mindste i dokumentationen. SPDIF står for Sony/Philips Digital et eller andet, og betyder at du overfører lyd digitalt som så skal behandles (dekodes) i en ekstern forstærker. Der er ofte det samme stik som benyttes til hovedtelefon. Den medfølgende SW skal så konfigureres så den ved om de skal sende digitale signaler til en sourround forstærker eller analoge til dine lyttebøffer |
|
![]() |
|
![]() |
jeg takker for svar :)
Der står i hvertfald at den har 7.1 digital lyd og S/PDIF udgang. Og lige en sidste ting.. TV-Tuner kort, hvad er forskellen på et analog og digital, for der står nemlig at det kort som man kan vælge at købe med til den, er et AverMedia M104 Analog kort |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Analog: Almindelig UHF antenne, god gammedags kvalitet. Dårlige antenneforhold = Skygger og dårlig lyd. Digital /DVB-T): Som regel den samme antenne. Hvis rigtig indstillet mod senderen (TV2) og en Digital Tuner i TV, PC eller en ektern boks, så dårlig antenneforhold=ingen billed eller lyd. Nogenlunde antenneforhold=Superbilled og lyd Du skal så bare vide at Microsoft ikke understøtter undertekster via Digital TV (DVB-T) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |