recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Tv revnede HJÆLP!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Tv revnede HJÆLP!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cach77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juli-2016
Sted: Trustrup
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cach77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips Tv revnede HJÆLP!!
    Sendt: 22-Juli-2016 kl. 05:58
Hjælp Hjælp hjælp!!

For godt 3 måneder siden købte vi et Philips Philips 49PUS7150 49" LED 4K tv.
Der har været rigtig mange problemer med det men vi har fundet en løsning på det hen ad vejen.
For nogle dage siden sad min mand og jeg i sofaen og så tv da skærmen lige pludselig revnede!!
Det har ikke fået slag eller andet og da det revnede kunne vi ikke høre det. Revnen, som nu er ret stor, kan ikke mærkes på skærmen. Den sidder indenfor??!!
Nu er problemet bare at hverken producenten (Philips) eller DustinHome.dk vil erkende at skærmen har været svag. De giver os skylden for revnen men det står meget skærmet så det ikke kan få stød og slag.
Vi har ikke små børn som kan have forårsaget det eller andre faktore som kan have spillet ind.
Hvad pokker gør man i sådan en situation hvor man ikke selv kan påvise sin uskyld??
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 06:57
I har en fejl på jeres tv.

Da det er under 6 måneder gammelt, er det op til sælger at påvise at fejlen ikke var der fra starten. Med andre ord, er der ikke slagmærker på frontglasset, så bliver det noget svært for dem at bevise at i har ødelagt det.

De skal afhente fjernsynet og bringe det tilbage igen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 07:49
Sørg for at få alt på skrift.

Hvis i ringer og Dustin nægter at hjælpe, skal i bede om at få svaret på mail.

Selvfølgelig skal de sørge for at reparere eller ombytte.

Held og lykke.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 09:05
Vi de ikke makke ret, må det næste være at kontakte forbrug.dk og oprette en sag hos dem.


Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 09:32
Tror nok forbrug.dk har en hjælpe hotline. Der kan du få vejledning i hvad du skal foretage dig. Det kan nok løse sagen hvis de ved at du ikke vil finde dig i det og trækker på rådgivning. Hvis ikke det hjælper er der ikke andet for end at oprette en klage ved forbrug.dk og lade sagen gå sin gang.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 10:31
En revne der sidder på indersiden bliver voldsom svær at bortforklare fra forhandlers/producents side, medmindre de på een eller anden måde kan påvise udefra kommende påvirkninger. 
Umiddelbart lyder det som (endnu) en skidt sag for forhandleren.

Der er dog lige en detalje jeg faldt over. Du skriver,
"Der har været rigtig mange problemer med det men vi har fundet en løsning på det hen ad vejen."

Hvilke problemer er det, og hvad har løsningerne været?
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af cach77 cach77 skrev:

Hjælp Hjælp hjælp!!

For godt 3 måneder siden købte vi et Philips Philips 49PUS7150 49" LED 4K tv.
Der har været rigtig mange problemer med det men vi har fundet en løsning på det hen ad vejen.
For nogle dage siden sad min mand og jeg i sofaen og så tv da skærmen lige pludselig revnede!!
Det har ikke fået slag eller andet og da det revnede kunne vi ikke høre det. Revnen, som nu er ret stor, kan ikke mærkes på skærmen. Den sidder indenfor??!!
Nu er problemet bare at hverken producenten (Philips) eller DustinHome.dk vil erkende at skærmen har været svag. De giver os skylden for revnen men det står meget skærmet så det ikke kan få stød og slag.
Vi har ikke små børn som kan have forårsaget det eller andre faktore som kan have spillet ind.
Hvad pokker gør man i sådan en situation hvor man ikke selv kan påvise sin uskyld??

Som jeg forstår dit indlæg har du en god sag, som andre også peger på.
Ingen grund til at henvende dig til Philips eller trække dem ind i sagen, det er 100% en sag mellem dig og Dustin. Lad Dustin tage snakken men Philips og hvis Dustin henviser til dem siger du bare 
at det for dig er irrelevant.

Jeg vil foreslå du ringer til Dustin, det er nogle gange nemmere end mails. 
Har selv haft 2 reklamationer mod dem og den ene skulle omkring forbrugerklagenævnet før jeg fik 100% medhold.


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 11:56
Indenfor de første 6 mdr. gælder den såkaldte formodningsregel, hvilket vil sige, at man i ht Købeloven antager, at fejlen har været til stede allerede ved købet. 
Skriv - undlad at ringe, men send en en émail om, at du i henhold til Købeloven gør ovennævnte gældende, samt at du ønsker at få dine penge retur. Sælger har dog lov til at forsøge at reparere.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og- ... CFB52533DC
Read more at http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=35920&p=235625#p235625#MSVTAc8G08HjGBBb.99
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
cach77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juli-2016
Sted: Trustrup
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cach77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 16:04
Tak allesammen for svar. De er brugbar hver og en :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu