|
DS Photo og MAC |
Besvar |
Forfatter | |
Basknudsen
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Juli-2016 kl. 20:52 |
Hej
Jeg ved ikke om det er det rigtige forum, hvis ikke undskylder jeg for det.
Jeg har haft DS Photo til at se billeder på min iPad og iPhone, og det har hele tiden fungeret sådan, at jeg havde Synology Data Replicator til at klare det, sådan at når jeg havde lagt billeder på min PC blev de automatisk lagt på NAS'en. Derefter har jeg overført dem til photomappen på Nas'en, og så kunne de ses via appen. Hvordan fungerer det nu, hvor jeg er skiftet til MAC? Jeg tager backup med TimeMachine, men der kan jeg ikke se mapperne. Hvordan får jeg overført mine billeder til photomappen på min NAS? Mvh. Lasse |
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
via en af DS' egne apps igen? timemachine er temmelig meget anderledes end DS - idet den ikke lægger backup'en som de enkelte filer, men derimod en samlet fil som "øjebliksbillede" (også kaldet snapshot) Timemachine programmet finder så selv filerne når du vil have en fil retur.
|
|
Basknudsen
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil stadig gerne holde timemachine som backup, men skal på en eller anden måde have overført mine billeder, der bliver lagt i foto på mac'en, ind imphoto mappen på NAS'en. Det er det jeg spørger til. Der ligger nogle mapper i forvejen fra da jeg havde Windows, hvordan sørger jeg for at de ikke kommer til at ligge dobbelt?
|
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vel bare at vælge export i foto, og så pege ned på din synology folder ?
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som Lahan skriver, hvis du har flere billeder på NAS end på Mac.
Ellers brug iCloud-fotobibliotek, så har du billederne på alle enheder. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
Tak. Det ser ud til det virker.
|
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |