recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - REW + UMIK-1, PC+hdmi, måling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

REW + UMIK-1, PC+hdmi, måling?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: REW + UMIK-1, PC+hdmi, måling?
    Sendt: 31-Juli-2016 kl. 11:28
Har netop købt en UMIK-1 samt en Minidsp 2*4 og er gået i gang læse en masse guides og er så småt ved at lave nogle prøvemålinger, for at få lidt føling med det.

Målet er er at jeg skal bruge det til at lave rum korrektion til mine 1-2 nye "kommende subs" det blir nok SVS PB1000 eller 2000, samt at tjekke op på den korrektion som audyssey laver og evt finde frem til mulige akustiske forbedringer i mit bio rum.

Jeg bruger REW 5.1 på en stationær Windows 7 PC, koblet via HDMI op til min ONKYO TX-NR 809 7.1 AV Reciever.

Men jeg er stødt ind i et par problemer, som jo helt sikkert kan løses med lidt hjælp.

spørgsmål 1. 
Jeg har forstået at jeg skal lave sweep målinger 40 db over room noise level, men min når PC og projektor kører, så er noise level ca. 55-56 db i rummet, er det så ok bare at lave output 40 db over dette? (jeg har et par høreværn).

Spørgsmål 2.
For at aktivere HDMI udgangen på mit grafikkort, kræver det at jeg kloner video output til både VGA samt HDMI samtidigt ellers deaktiveres hdmi lyden og går default til det integrerede lydkort? (jeg har ikke en hdmi indgang på min pc skærm). Når jeg så kloner video output til vga + hdmi virker det fint, men hvis jeg så slukker projektoren for at få mindre støj, slukker vga output på mit grafikkort og jeg kan ikke se hvad jeg laver, kan det gøres anderledes?

Spørgsmål 3. 
Når jeg bruger HDMI kan jeg jo ganske nemt vælge hvilken højtaler jeg vil måle på! Men hvis nu jeg gerne ville lave en samlet på L+R+SUB for at se den samlede frekvensgang (15-300hz), kan man det via hdmi?

Spørgsmål 4. (opklaring, har jeg forstået det?)
Jeg har forstået at hvis jeg vil måle på L channel alene så vælger jeg hdmi output 1 og slukker for subben, rigtigt?

Hvis jeg vil vælge subben alene vælger jeg feks. L via hdmi og tager kablet ud af den respektive L højtaler?

Hvis jeg vælger output direke til LFE på hdmi via output 4, har denne et reduceret output på -10bd? kan jeg så ikke bare vælge at sætte output tilsvarende 10db højere? (jeg er meget i tvivl om det her).

pfh tak for jeres bidrag.  

Redigeret af jonit - 31-Juli-2016 kl. 11:29
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 00:52
Er der virkelig ingen hjælp at hente her
Min Bio
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 16:10
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 16:12
Hvis du gerne vil have slukket din projekter, så overvej om du kan lave noget remote fjernstyring af den pc som du laver måling med. Det gør jeg selv med TightVNC, som er en lille fjernstyrings klient/server, som ikke blander sig i lyddriverne som så mange andre gør. (Feks. Teamviewer)

Så server del på målings pc og klient delen på den pc som du fjernstyre fra.

Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Hvis du gerne vil have slukket din projekter, så overvej om du kan lave noget remote fjernstyring af den pc som du laver måling med. Det gør jeg selv med TightVNC, som er en lille fjernstyrings klient/server, som ikke blander sig i lyddriverne som så mange andre gør. (Feks. Teamviewer)

Super, det var da godt tænkt, har allerede Teamviewer, kan jo fjernestyre med min iPad.
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 18:13

i REW kan du vælge at lyden skal komme ud af 2 udgange, ved at vælge timing reference output, som er din nummer 2 kanal. (Kun ved brug af ASIO lyddrivere)
Du kan så kun vælge L+R og hvis du sætter din Reciever til LFE+Main, så kommer der også output til din sub.

Du skal skrue op til 95DB for at måle korrekt.

Super, det var også det jeg regnede med. Mange Tak for links.
Min Bio
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

Super, det var da godt tænkt, har allerede Teamviewer, kan jo fjernestyre med min iPad.

Teamviewer blander sig med dit lydkort, så det kan ske at du ikke kan få det til at virke.
Det virkede ikke hos mig og derfor fandt jeg et værktøj som var noget mere simpelt. (TightVNC)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu