|
FONA - gavebevis |
Besvar |
Forfatter | |
Meier
Bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-August-2016 kl. 07:13 |
Var lige et smut i min lokale FONA - der var blevet til en elgigant.
Havde et gavekort med - kun på 150,-, men det ville de ikke modtage.... Har fået nummeret til FONA's hovedkontor, men ville lige høre her i forummet. Kan det virkeligt være rigtigt? Det er samme butik med samme ansatte, og de reklamerer med, at de har overtaget FONA. Burde de ikke acceptere et gavekort? |
|
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1922 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det korte svar er nej.
Du havde en aftale med Fona om at du havde penge til gode, men Fona er gået konkurs og eksisterer ikke længere. Eneste "smuthul" skulle være hvis Elgiganten som en del af aftalen har accepteret at overtage Fona's forpligtigelser, men det er tilsyneladende ikke tilfældet....
|
|
therazz
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Funktioner
Tak(0)
|
Glæd dig over at det drejer sig om 150 kr.
|
|
MORE BASS
|
|
Kief
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lav en lille shitstorm på deres Facebook væg, mon ikke de hellere vil give dig 150 kr end at bruge tid på en sur kunde?
|
|
Mvh.
Casper |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil det sige at Elgiganten heller ikke har overtaget garanti og reklamations forpligtelser fra køb i Fona?
|
|
mortenstryhn
Bruger Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så vidt jeg husker har de overtaget reklamantionsforpligtelserne. Det er meget normalt at man lader gavekort og andre tilgodebeviser gå tabt, men overtager reklamationsretten, da det er her fokus er fra for eksempel Konkurrencestyrelsen og Forbrugerrådet. Tilgodebeviser er i samme båd som andre kreditorer, som har penge tilgode, men kunderne står nederste med deres krav.
|
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Derfor har vi fravalgt ALT hvad der hedder gavekort hjemme ved os - magter simpelthen ikke at miste mine penge når nogen går konkurs/skifter ejer
Specielt ikke når det så er præcis samme mand der ekspederer mig mandag som solgte mig gavekortet fredag (og i mellemtiden så har skiftet fra x til xx i navn)
|
|
Meier
Funktioner
Tak(0)
|
He-he, det tænkte jeg også på, men ville jo helst gøre det overfor FONA, men det kan da være at man skulle gøre det på Elgigantens side :-)
|
|
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jog også tilladt at følge lidt med. Fona var ude i meeeget god tid og proklamere at de stoppede. Så man har haft rigeligt med tid til at få handlet i denne sag.
Men det er bare min mening.
|
|
Meier
Funktioner
Tak(0)
|
Nu var det et gavekort til et barn - men tak for omtanken.... Personligt er jeg ikke meget til gavekort - af åbenlyse årsager :-) |
|
mlm
Bruger Oprettet: 20-Januar-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 178 |
Funktioner
Tak(1)
|
lidt hurtig googlearbejde :)
gå ind på http://fgroup.dk/ der står hvordan du skal forholde dig mht gavekort :) |
|
Meier
Funktioner
Tak(0)
|
Tak - den havde jeg ikke lige set :-) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |