|
Synology Video Station |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ceefive ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-August-2016 kl. 13:55 |
Hej.
Har en Synology DS414j jeg er glad for. Forsøger at få VideoStation software til at virke med mine hjemmeredigerede videoer (privatoptageler) som jeg har liggende some VIDEO_TS folder i VOB filer. Lægger dem i foldere på NAS og har konfigureret VideoStation til de pågældende directories. Problemet er at Videostation ikke ser folderen som en hel film - men giver mig de enkelte VOB filer (7-8 eller flere) for hver dvd.... Kan altså ikke finde noget brugbart dokumentation hos Synology om hvilke filformater der understørres. Jeg er ked af at bruge konverterede videofiler .mp4 feks fordi jeg så mister alle kapitelinformationer ved afspildning. tak for input Ceefive
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
MP4 kan godt indeholde kapitler (hvis din afspiller supporterer det). Ligeså kan MKV filer (du kan konvertere din DVD tabsfrit til MKV med MakeMKV.
Men det hele kommer an på, hvilken afspiller du benytter, samt hvad den har af support for MP4 og/eller MKV. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
ceefive ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
Tak ,
Jeg har nu testet MakeMkv og finder at når jeg prøver at bruge DS-Video på ATV4 og iPad kommer den ud med en fejl om at formatet ikke understøttes. På iPad kan jeg så vælge at benytte DS-File til at afspille og der kommer så noget på skærmen. Du har ret i at .mp4 understøtter kapitler - det er super - og fungerer fint på mine PC-er. Men det understøttes ikke på iPad og AppleTV. Jeg savner at nogen laver en app der understøtter dette. Mit behov for dette er ikke så meget i relation til spillefilm - det er mest i forhold til mine private videooptagelser. Gider ikke bruge en masse tid på redigering - og her bruger jeg så kapitler til hurtigt at hoppe til "næste scene/kapitel/dag". Fremadspoling med tid er ikke optimalt. Det virker fint på min PopcornHour der bare læser filerne - men jeg vil gerne kunne det samme på andre devices også.
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
jup apple kan kun lide m4v og m4a - de er meget lidt glade for mp4. Men brug ikke ds player. Brug VLC, infuse eller andet. Disse kan også tage flere filformater.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |