|
Ny printer (ikke HP) |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-August-2016 kl. 16:33 |
|
Hej
Så er min HP multifunktions blækprinter endeligt stået af. Vil pludselig ikke kendes ved blækpatronen midt under en udskrivningen. Det var dråben der fik bærret til at flyde over. Har sådan set aldrig haft andet end problemer med den lorte printer. Min forrige printer var også en HP, også med en bunke af problemer. Så nu skal jeg ud og finde en ny A4 multifunktions farve printere, og det skal selvfølgelig ikke være en HP. Den skal have wifi, og gerne Apple Airprint & Google Cloud Print og en pris under 1000kr. Printer ca. 2-4 alm. sidder ud om måneden, og så fotos engang imellem, så mit behov er ikke særligt stort. Vil det være et helt tosset valg at vælge en Canon PIXMA MG5750? Redigeret af Axlon - 13-August-2016 kl. 16:37 |
||
Mvh Jesper
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Med dit lille behov for 2-4 sider om måneden, så bør du efter min mening ikke investere i en billig blæk printer.
En blæk printer skal minimum bruges 10-20 gange om måneden for at motionere blækket korrekt og sørge for at det ikke tørrer ud. Derfor bør du gå efter en printer med eksempelvis laser teknologi, men der er ikke særligt mange multifunktionsprintere der også har farve i den kategori. Så bedste bud vil være at du køber en billig farvelaser printer og en billig scanner. En farvelaser er dog en smule dårligere til fotografiske billeder, men fin til det meste grafik. En farvelaserprinter kan fås fra 1000 kroner og en dokumentskanner starter også ved omtrent samme pris. Så for små 2000 kan du få en løsning der ikke kan tørre ud og som ofte kan holde i 10 år eller længere. Det største problem plejer at være når en ny Windows til sidst ikke understøtter printeren/scanneren.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville forresten ikke vælge Canon eller Epson, de understøtter ikke deres produkter i mange år efter købet.
Til Canon kan man kun hente opdateringer til originalinstallationen, så hvis man smider sit medie væk, så er det game over. Det giver også problemer med man ikke længere kan installere softwaren på et nyt system. Epson vælger ofte at stoppe med drivere til næste OS version. Et eksempel på dette var en række Photo printere der blev solgt ved starten af Windows 7. Men da Windows 8 udkom var der ikke nogen drivere og man kunne smide printeren ud.
Redigeret af Cyberguyen - 13-August-2016 kl. 17:06 |
||
|
||
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har lige hentet hele driveren fra Canon til PIXMA MG5750, så det passer ihvertfald ikke
|
||
Mvh Jesper
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det der med Canon kan jeg ikke genkende. Min Pixma IP4200 fungerer ganske fint i vort setup herhjemme. Jeg aner ikke engang hvor gammel den er, men ældste driver jeg kan finder på Canon support side er fra 2005 og nyeste (mac) fra 2014. Klaus |
||
Cyberguyen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan godt være at det ikke er noget problem, når det kun er en simpel driver. Men jeg har haft flere multipurpose maskiner og en håndfuld scannere. Fælles for dem var at man kun kunne hente en opgradering til den eksisterende software. Man kunne ikke geninstallere uden at benytte det medie som fulgte med enheden. Det er måske også mest et problem i en virksomhed, hvor en eller anden kontor gut har pakket tingene ud og smidt skiven væk.
|
||
|
||
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
|
For mig er det kun en fordel hvis det er en simpel driver. Den der fulgte med min nuværende HP printer, fyldte 800MByte, og installerede alt muligt skrammel software, som nærmest dræbte min computer. Heldigvis kom der senere en simpel driver, så man kunne undgå alt det skrammelsoftware. Driveren jeg hentede fra Canon fylder iøvrigt 50MByte. Det skulle sgu da også være mærkeligt at man ikke kunne hente en printer driver fra Canon i 2016 via internettet.
|
||
Mvh Jesper
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Præcis den samme oplevelse har jeg haft med Canon printer. Det var ellers en fotoprinter til 1300kr, men det eneste den ikke var god til var fotos. Og så skulle den have en stribe nye blækpatroner alt for ofte trods et lavt antal kopier. 650kr er sgu for meget for 5 dråber blæk.
Der er erstattet af næstbilligste HP printer med to store blækpatroner til en pris af alt fra 175 til 250kr for originale patroner. Well, når den har stået stille i et halvt år, skal dyserne lige tørres af med sprit og så virker den igen. Og fotos er bedre end på Canon fotoprinteren. |
||
BowieCool
Guld medlem Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Aldrig mere HP !!! Har også kun haft problemer med dem. Jeg har lige skiftet til én Brother DCP-J4120DW. Pris 700 kr. Super stabil printer. Billig blækpatroner...
|
||
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
650 kroner for blæk? Det er ikke lige den slags priser jeg køber blæk til http://www.ebay.de/itm/30-drucker-Patrone-fur-Canon-PIXMA-IP4200-IP4300-IP4500-IP3300-5200R-MP520-MP530-/161453354824?hash=item25975eaf48:g:cf8AAOSwepJXcEKn 30 patroner for 25€..... Klaus |
||
Totoronto
Super bruger Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har brugt billige canonprintere de sidste mange år, og fylder patronerne op løbende med kanyle. Det kører fint, og der går endda måneder imellem, at der printes. Der er blæk til MANGE års brug i et sæt.
http://www.ebay.de/itm/Druckertinte-Nachfullset-fur-CANON-PIXMA-MG-6851-MG-6852-MG-6853-MG-6850-Refill-/201642283819?hash=item2ef2d1132b:g:AFwAAOSwh-1W2yLM |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Et godt bud! En go' pris, god kvalitet på billedprint, separate patroner, og generelt ingen problemer. At du kun skal printe så lidt er heller ikke noget problem! Bruger du originalt blæk, er der ikke problemer med udtørring o.s.v. Jeg printer lige så lidt som dig, og har aldrig problemer, heller ikke efter et par måneders stilstand. Der er ikke striber eller lign. Jeg har haft en del Canon printer, skanner og multifunktionsmaskiner, og kan slet ikke genkende det der skrives omkring manglende driver download! I øvrigt benytter jeg p.t. slet ikke Canons egen driver, men derimod den indbyggede, som Win 10 automatisk installerer. Det er på en Canon MG6150. M.v.h. |
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |