|
Tilslutning af TV/Reciever |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ofh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2011 Sted: Herning, Denmar Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-August-2016 kl. 18:30 |
Hej
Ved ikke om det er det rette forum, men prøver. Har lige købt et Philips TV 65PUS7101/12. Havde i forvejen en reciever Onkyo TX-SR607. (http://www.uk.onkyo.com/en/products/tx-sr607-34617.html Mit problem er at jeg ikke kan få lyd fra TV (Android) til reciever. Har købt et tosslink kabel og forbundet til recieveren, men kan ikke finde ud af hvad reciveren skal stå på når jeg ønsker at høre lyden fra f.eks. Spotify. Har prøvet at nulstille reciever og TV, men har ikke haft held med dette. Super fedt hvis en eller anden kunne guide til hvad som skal sættes op på TV, og hvad der skal gøres på recieveren, for at det kommer til at virke. Recieveren har ikke HDMI-ARC !!! MVH OFH |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal parre en af indgangene på din Onkyo med den optiske.
Du kan eksempelvis sætte "TV/Tape" til at have optisk input. Jeg tror ikke der nødvendigvis skal sættes noget på TV. Jeg kan ikke guide direkte, da jeg ikke samme receiver.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
I manualen på side 42 står der hvordan man skal gøre.
Du skal vælge "1. Input Assign" i hovedmuen som her 3 underpunkter:
så skal du vælge eksempelvis "TV/TAPE" og kan der igen vælges imellem:
Det skulle være opsætningen på Onkyoen.
Redigeret af Cyberguyen - 14-August-2016 kl. 19:07 |
|
|
|
![]() |
|
ofh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2011 Sted: Herning, Denmar Status: Offline Point: 12 |
@Cyberguyen
Tusind tak for fyldestgørende svar. Jeg har tidligere fulgt denne vejledning. Men lyden udebliver. Hvad skal recieveren stå på (input) ? |
|
![]() |
|
Recieveren skal stå på "TV/TAPE", hvis det er denne som du har valgt at opsætte "optisk" på.
|
|
|
|
![]() |
|
Har jeg prøvet
![]() Det må være Android tv'et der ikke er helt på toppen. Tak til alle der kommenterede. Mvh OFH |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
På Phillips tv skal du aktivere easy link i menuen på alle muligheder der er, hdmi kabel fra onkyo skal på ind i den hdmi port der står arc på. (Easylink: on, Easylink Remote: on, TV Speakers: Easylink)
I onkyo skal du aktivere rihd under hdmi settings. Dine problemer skulle nu være løst uden optisk kabel. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Jeg vil gerne høre lidt om hvad du syntes om dit nye tv. Særligt software og hastighed i menuer ;)
|
|
![]() |
|
@JordanDK
Tak for tip. Vil prøve det snart. Redigeret af ofh - 15-August-2016 kl. 23:34 |
|
![]() |
|
@jesperKBH
Hastighed i menuerne syntes jeg virker OK. Dog mangler der lidt logik i software menu opbygningen. F.eks. under opstart (ny installation) er det bøvlet hvis man f.eks. ikke bruger DHCP på sit faste netværk. Men der kommer jævnligt opdateringer, så mon ikke den del også kommer på plads. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Philips? Ville ikke sætte mine håb for højt...... Klaus |
|
![]() |
|
Der er ikke ARC på Omkyo 607, så han bliver nødt til at køre med optisk.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |