|
Yousee boks og Chromecast |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hr. K ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-August-2016 kl. 23:04 |
Jeg har den nye Yousee boks og den gamle chromecast. De er koblet til hver deres hdmi port i mit Sony tv. Når jeg anvender min chromecast skifter mit tv automatisk fra "yousee-hdmi-porten" til "chromecast-hdmi-porten" og jeg ser chromecast. Men når man er færdig med chromecast og afslutter forbindelsen viser den blot chromecast pauseskærm og man kan kun komme tilbage til yousee ved at skifte hdmi port / av input manuelt. Det kan man ikke på yousee fjernbetjeningen og jeg skal derfor have fat i tv fjernbetjeningen som jeg ellers gerne vil pakke væk.
Er der en god løsning på dette? Hr. K |
|
![]() |
|
JayKay ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: Helsingør, Dk Status: Offline Point: 545 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En universal fjernbetjening kan løse problemet
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
Grunden til at Chromecast kan skifte til HDMI-porten automatisk, er at den understøtter HDMI CEC. Det gør YouSee-boksen ikke. Noget af en designbøf efter min mening, når man gerne vil lave en boks, som skal være omdrejningspunkt for hele tv-oplevelsen.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Hr. K ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Det kan sagtens være at yousee boksen ikke har hdmi-cec. Men problemet er jo at chromecast ikke slukker når en udsendelse stopper/afbrydes og derfor jo ikke sender et off signal. Jeg måtte slå det fra igen fordi det jo kan være ligemeget at det tændte mit TV på den rigtige kanal men alligevel skulle have fat i fjernbetjeningen for at skulle det hele.
|
|
![]() |
|
st1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Det skulle da være mærkeligt hvis en kontemporær boks ikke understøttede en eller anden form for CEC. Mine andre Humax bokse gør det i hvert fald uden probs, så Yousee-boksen burde da også gøre det. Mine kontakter indikerer at det ser ud til at have været en konfigurations-bøf i de første softwareversioner. Ved ikke hvornår det fikses, men det skulle komme... |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
Ja jeg skal ikke kunne sige om CEC kommer med en opdatering senere, men det virkede i hvert fald ikke på den da vi prøvede sidst.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Den har IKKE CEC, og om den får det kan man kun stille et ? ved. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
st1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Som i vil... men min kontakt er rimeligt sikker på at det kommer til at ske (i hvert fald til tænd/sluk for tv). Og inden for en overskuelig fremtid. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |