recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee boks og Chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee boks og Chromecast

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hr. K Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr. K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee boks og Chromecast
    Sendt: 16-August-2016 kl. 23:04
Jeg har den nye Yousee boks og den gamle chromecast. De er koblet til hver deres hdmi port i mit Sony tv. Når jeg anvender min chromecast skifter mit tv automatisk fra "yousee-hdmi-porten" til "chromecast-hdmi-porten" og jeg ser chromecast. Men når man er færdig med chromecast og afslutter forbindelsen viser den blot chromecast pauseskærm og man kan kun komme tilbage til yousee ved at skifte hdmi port / av input manuelt. Det kan man ikke på yousee fjernbetjeningen og jeg skal derfor have fat i tv fjernbetjeningen som jeg ellers gerne vil pakke væk.

Er der en god løsning på dette?

Hr. K
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 00:10
En universal fjernbetjening kan løse problemet
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 08:30
Grunden til at Chromecast kan skifte til HDMI-porten automatisk, er at den understøtter HDMI CEC. Det gør YouSee-boksen ikke. Noget af en designbøf efter min mening, når man gerne vil lave en boks, som skal være omdrejningspunkt for hele tv-oplevelsen.
Til top
Hr. K Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-August-2004
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr. K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 21:05
Tak for hjælpen
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 00:30
Det kan sagtens være at yousee boksen ikke har hdmi-cec. Men problemet er jo at chromecast ikke slukker når en udsendelse stopper/afbrydes og derfor jo ikke sender et off signal. Jeg måtte slå det fra igen fordi det jo kan være ligemeget at det tændte mit TV på den rigtige kanal men alligevel skulle have fat i fjernbetjeningen for at skulle det hele.
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2013
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Grunden til at Chromecast kan skifte til HDMI-porten automatisk, er at den understøtter HDMI CEC. Det gør YouSee-boksen ikke. Noget af en designbøf efter min mening, når man gerne vil lave en boks, som skal være omdrejningspunkt for hele tv-oplevelsen.

Det skulle da være mærkeligt hvis en kontemporær boks ikke understøttede en eller anden form for CEC. Mine andre Humax bokse gør det i hvert fald uden probs, så Yousee-boksen burde da også gøre det.
Mine kontakter indikerer at det ser ud til at have været en konfigurations-bøf i de første softwareversioner. Ved ikke hvornår det fikses, men det skulle komme...
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 07:13
Ja jeg skal ikke kunne sige om CEC kommer med en opdatering senere, men det virkede i hvert fald ikke på den da vi prøvede sidst.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 11:15

Den har IKKE CEC, og om den får det kan man kun stille et ? ved.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2013
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den har IKKE CEC, og om den får det kan man kun stille et ? ved.

Som i vil... men min kontakt er rimeligt sikker på at det kommer til at ske (i hvert fald til tænd/sluk for tv). Og inden for en overskuelig fremtid.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu