|
Ny Surround reciver (20K budget) |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
darkdevil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Status: Offline Point: 161 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-August-2016 kl. 15:54 |
|
Hej, Jeg står og skal have en ny receiver og vil lige høre jeres erfaringer. Jeg har kig på følgende: Pioneer SC-LX89 Har I noget input til disse? Vi bruger den primært til film 80% og musik/radio 20% Jeg tænker at bruger omkring de 20K på receiveren. /Kim
|
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Med det budget, så kunne du også kigge på noget Anthem, som adskiller sig lidt fra den du har nævnt, eller Marantz, som er meget lig dem du nævner.
Af de 3 du har nævnt så har de alle fået god omtale og det er alle mærker der har en langs trdition for at bygge velkonstruerede surround recievere, så det kommer nok ned til individuelle præferencer. Yamaha er dog kendt for at have rigtig god holdbarhed.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
|
Jeg ville personligt kigge efter noget Anthem. Evt. en brugt mrx 510 eller 710.
Har ingen erfaring med de andre du nævner. |
||
![]() |
||
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
|
Spændende spørgsmål. glæder mig til at følge tråden :P hvad har du nu? og hvorfor vil du skifte? altså hvad er dine forventninger til den nye som du ikke allerede har? 20k ~ puha det er mange penge, og der er rigtig mange at vælge imellem. Jeg mener at have set en video fra SA hvor han fortæller at hans højtalere meget letdrivende? hvis det er sandt, så er det måske ikke nødvendligt at kigge efter pure topmodeller når de koster 20k. fx. en 3050 istedet for. har du mulighed for at besøge AV connection? evt. få en demo med hjem af 3050/3060? og evt. en Anthem 520 (jeg har for ca. 1 år siden haft deres 710 på demo. spillede helt fantastisk og synes det var lækkert med deres ARC = Anthem room correction = minder vist mest om umik + REW og med deres eget software der er noget lettere at gå til: http://www.youtube.com/watch?v=41XjrGgZCNI og http://www.youtube.com/watch?v=_0ei2PmJwsI), så du er med på hvad der sker med lyden og hvordan du kan gøre den bedre. helt fantastisk reciever! jeg mener at du SKAL demo den! helt fantastisk, og så spare du 4.500: http://www.av-connection.dk/?PGr=8651 for de 4.500 kan du evt. købe en raumfeld connector til 1400 og bagefter invitere konen/kæresten ud på en god middag for de sidste 3k ![]() som alternativt til de 3 som du nævner kommer jeg lige med et mere alternativ: den koster 9.300 (hifi freaks bruger ikke penge på flotte butikker gågader samt personale, så du skal ikke tage fejl af prisen!) du kan faktisk få den til 8500 hvis du kan leve med en B-stock: http://hifi-freaks.dk/webshop//foraarsclearance-marantz-sr7010-b-stock-sort-p-2032.html hifi freaks har 30 dages prøvetid. mon de 3 du har listet op er 11.500 kr det bedre? PS. i januar, tog jeg en 7010 b stock (den havde ikke engang været oppe af kassen), til 9999, da jeg ikke kunne forsvarer at bruge det mere på en Anthem 520, da jeg troede at den ville ende i 25k. er rigtig godt tilfreds.
|
||
![]() |
||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
|
Det eneste problem med 520 er den kun har 5 kanaler. Så vidt jeg kan se skal tråd starter bruge 7 :-)
ARC fungere rigtig godt. Til info har jeg selv en 510 her hjemme. |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Jeg er selv lidt i selv samme båd og oprettet en lign. tråd forleden. Bruger i øvrigt lignende speakers som dig ![]() Jeg tror/ er ret sikker på at Pioneer er på vej med en afløser til SC-LX89 hvilket måske nok vil være værd at vente på. ![]() Har selv set på Denon X7200, spørgsmålet er om der komme en ny her til efteråret? Denon kommer nemlig med en AVR-X6300 og hvor meget den er opdateret i forhold til 6200 ved jeg ikke, ud over at der skulle være HERO i den. Marantz kommer med deres SR7100, men ved enlig ikke vor stærk den er? Tilbage står jeg så selv med Yamaha 3060 som mit første valg pt. Men jeg har slet ikke lyttede endnu og vil afvente hvad Pioneer og Marantz kan og evt. om Denon måske kommer med en 7300, sidst nævnte er bare en tanke. Hvor meget Onkyo og Pioneer receiver vil hænge sammen ved jeg ikke, men spændende at se hvad de disker op med. |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
|
Tror godt der kan der gå lidt tid før marantz og denon kommer med deres store modeller. Men hvis man kan vente er det jo intet problem :-)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Nope! 5 kanaler og 2 subs. ![]() M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Ja det er sku rigtigt. My bad! Så er mit råd demo af 520.
|
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Tag gerne et lyt til Cambridge Audio CXR200.
Den lyder ret så fremragende samt en hel del bedre end Denon/Marantz efter min mening. Samt den har dobbelt så meget Power/større strømforsyning. Cambridge har efter min mening gjort det super godt på deres nye surround receiver.!! |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
De har bare "glemt", at der findes Dolby Atmos og DTS-X, hvilket gør denne receiver mindre interessant. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Den understøtter heller ikke HDR og Airplay og rum til passning/ eq er vist heller ikke lige dens stærke side, men ud fra hvad jeg har læst så er den meget audiophile, mener at have læst at den har et maks. strømforbrug på 1800watt. ingen tvivl om at den spiller godt og nok bedre end de fleste, men den halter desværre bagefter med en række funktioner som er deciderede mangler i min optik når den skal være den centrale nerve som b.la. switch.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |