recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer soundbar - input/forslag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer soundbar - input/forslag

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer soundbar - input/forslag
    Sendt: 19-August-2016 kl. 09:47
På nuværende tidspunkt kan mit setup nok nærmest beskrives som pinligt i forhold til den gennemsnitlige bruger på dette forum. Men det er nu engang hvad finanserne og prioriteterne har rækket til.

Mit setup består af følgende: B&W DM600 S3 højtaler tilsluttet en Denon AVR-2310. Pga. opbygningen af vores TV stue er højtalerne placeret 30 cm fra loftet og åndssvagt asymmetrisk i forhold til TV og lytteposition.

Så alt i alt langt fra en audiophil setup. Jeg har derfor gået med tanker om at skifte til en soundbar.

- Den vil kunne placeres lige ud for lytteposition
 - Den vil være i lyttehøjde
 - Det vil simplificere mit setup

Mine spørgsmål er derfor:

1) Med tanke på mit nuværende udstyr vil en soundbar ikke nemt kunne give en løft i lydkvaliteten?

2) Forslag til specifik soundbar med tanke på, at jeg ikke har behov for virtuel surround men blot 2.1?

PS: Den skal anvendes nærmest udelukkende til film og TV-serier.

Redigeret af Silentbob - 19-August-2016 kl. 09:52
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 15:51
Slet ingen der har noget input?
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 17:50
Nu kender jeg ikke specielt til soundbars, men her synes at være et godt tilbud i den billigere ende. Power.dk har tilbud på en soundbar til en tredjedel af prisen, så jeg i en anden tråd. Jeg har trukket en enkelt test, og den gør det tilsyneladende udmærket. Dog mangler HDMI, så der må nøjes med bl.a. optisk og coaxial.

https://www.power.dk/hojtalere-og-lyd/soundbars/pl-1456/search/?q=genova

http://www.trustedreviews.com/geneva-model-cinema-review

Mvh. Jørgensen

Edit: Der er desværre kun Click og Collect tilbage på den hvide model, ser jeg bagefter, så det var nok ikke det bedste eksempel. Embarrassed

Redigeret af Jørgensen - 20-August-2016 kl. 17:51
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 18:43
Det kommer jo lidt an på budgettet. Sonos soundbar og Dali soundbar er ganske udmærkede.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 18:48
Ellers er der jo også Dali ZENSOR 5 AX Trådløs højttaler, hvis der kan blive plads til en lille gulv højtaler med indbygget forstærker på hver side af tv'et.

Redigeret af dr_schlemer - 20-August-2016 kl. 18:48
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 19:16
Hvorfor ikke sætte en Center højttaler på?

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 19:24
I stuen har jeg et setup med noge B&W gulv højtaler og i soveværelset har ejg en soundbar under TV'et med en rimelig stor subwoofer til.

Soundbaren lyder langt bedre end TV'et, men så stopper det også. Der er ikke nok mellemtone i sundbaren. (Philips HTL6145C).
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 19:33
Hvis du skal have plads til en bare nogenlunde god soundbar, så har du også plads til dine DM 600.
Afhængigt af prisen du er klar til at betale for soundbar, følger dine DM 600 ganske godt med, du skal blot finde plads til forstærkeren.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis du skal have plads til en bare nogenlunde god soundbar, så har du også plads til dine DM 600.
Afhængigt af prisen du er klar til at betale for soundbar, følger dine DM 600 ganske godt med, du skal blot finde plads til forstærkeren.....

Klaus

Jeg har også plads til DM 600, blot ikke i nærheden af fjernsynet. Kan prøve at uploade en billede af vores TV stue i morgen.

Men som jeg tolker svarene, så vil en soundbar have svært ved at matche mit nuværende beskedne setup?
Til top
KasperRR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-August-2016
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperRR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 12:40
Måske DENON by HEOS har dog ikke selv hørt den :) 

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/soundbar-til-fladskarms-tv/heos-by-denon-heos-homecinema-soundbartradlos-hojttaler/

Men anmeldelserne er vidst okay omkring denne. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 19:45
Heos by Denon er faktisk den jeg har kigget mest på. 

Drømme scenariet er nok den fra Raumsfeld, så jeg senere kan udvide. Men den er lige pebret nok.

Men hvis resultatet bliver at lydkvaliteten bliver reduceret ved en soundbar i forhold til mit nuværende setup, så er det nok ikke vejen frem.

Jeg har også overvejet at kigge efter nogle højtaler der er mindre end mine nuværende. Så de derved kan placeret tættere på TVet.

Men igen kravet er at min lydkvalitet løftes. Jeg ved ikke hvilke mini højtaler til 3000 (Måske hvis jeg er heldig 4000) der kan gøre det.

Billedet fra stuen må desværre lade lidt vente på sig. Lightroom kan desværre ikke reducere de billeder jeg tog til 200 kb. Så må lige finde en anden vej frem.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Billedet fra stuen må desværre lade lidt vente på sig. Lightroom kan desværre ikke reducere de billeder jeg tog til 200 kb. Så må lige finde en anden vej frem.

Du kan da bare angive i LR under Export at billede max må fylde 200 kb. Det er ikke noget problem i LR.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu