|
Green Atmos Cinema |
Besvar | Side 123 35> |
Forfatter | |
Vejrup
Guld medlem Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Januar-2015 kl. 11:36 |
Green Atmos Cinema Reciever Marantz SR 7009 9 x 125W kanaler Audyssey MultEQ XT32 Audyssey DSX, DTS Neo:X 11.1 Dolby Atmos Auro 3D kompatibel dog har jeg ikke aktiveret det. Indbygget WiFi til Airplay og Internet Radio Bruger 8 kanaler til surround og surround back inkl 4 x loft Effekt til Subwoofer Behringer iNuke 3000DSP Klasse-D forstærker 2 x 880W i 4ohm Indbygget DSP med dynamisk krontrol, delefilter og EQ Højttalere Front og Center 3 x Mackie HR 824 MKII Bass: 8,75" basenhed Diskant: 1" ferrofluidkølet titanium dome Forstærker: Biamp (LF/HF) 150+100 Watt THX pm3™ certificeret Surround og Surround Back 4 x XTZ 95.22 Hvid Bass 5.25" basenhed Bånddiskanter Er yderst tynde og passer rigtig godt som surround højtalere når de skal hænge på væggen Loft 4 x XTZ 95.22 Hvid Bass 5.25" basenhed Bånddiskanter Subwoofer 2 x 15" Dayton Ultimax i 125L kabinetter med Behringer iNuke 3000DSP med Noctua blæser og mat sort malet front Subwooferne står på specielle afkoblingsfødder lavet af "strecker"... som hver står oven på en sort flise. Projektor / Lærred JVC HD350 D-ILA - Pro kalibreret med min Spyder HD Kontrast 30.000:1 Lysstyrke 1000 ANSI lumen Støj 19 dB Hænger på Chief Beslag 110" 16:9 fastramme lærred og 104" 21:9 ved brug af maskesystem Skulle bruge et lærred som kunne trækkes ud fra sidevæggen så måtte igang med at bygge en prototype af træ, som faktisk fungere langt over forventning, overvejer nu at lave en kopi i aluminium. MediaCenter Apple MacMini Mediacenter, som kører Windows grundet HD Audio formaterne 16 GB Ram 512 GB SSD Disk XBOX One - Som udelukkende bliver brugt til spil Storage HP Server som kører Synology med 48TB data plads Diverse Philips HUE LightStrip under hver subwoofer Philips HUE LightStrip rundt om altan dør Philips HUE LightBulb i lampe på skænk Hjemmelavet akustik plader Og til sidst den lille altan som selvfølgelig høre til biffen og ét stk vissen plante.. Men her kan man nyde en kold en før eller efter filmen Redigeret af Vejrup - 07-August-2015 kl. 13:58 |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vist det man kalder en kompakt hjemmebio.
Men fedt lavet! M.v.h. |
|
Vejrup
Guld medlem Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lidt billeder gennem tiden
Redigeret af Vejrup - 31-Juli-2015 kl. 11:56 |
|
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
en fed bio du har fået sat sammen Hennerik..!!
Det fungerer super godt med det DIY lydtransparente lærred.. Cock's up herfra |
|
Vejrup
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak Je'esper - og tak for handlen med fusserne til sub'en.!
|
|
André S
Guld medlem Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det sgu da fedt nok det der, samt udnyttet rigtig godt må man sige.
|
|
Vejrup
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak André S.! Jeg er også godt tilfreds med rummet efterhånden... Det har taget lidt tid og har prøvet en masse forskelligt før jeg nåede hertil.!
|
|
André S
Guld medlem Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan jeg godt forstå Og nu skal jeg spørger, Hvad synes du bedst om? Dit B&O eller din Green Cinema?
Hvad står det på af kabler hjemme i din bio? Synes det meget interessant og høre hvad folk bruger af kabler hos dem selv.
|
|
Vejrup
Funktioner
Tak(0)
|
mht B&O og Green Cinema :
Jeg kunne ikke rigtig bruge mine BeoLab9 på samme lyd niveau i stuen grundet underboen klagede for meget, og de spillede meget dybt og kraftigt. Jeg var også lidt ked af indstillings-begrænsningerne i B&O selvom det er den nye beosys 4 der sidder i BeoVision 11. Så derfor blev valget at lave en dedikeret bio og nu havde vi et ekstra rum i lejligheden som ikke blev brugt til noget. Kabler er ikke noget jeg går synderligt op i Men til mine fronter har jeg afskærmet strømkabler, og Proel Phono kabler Dog skal det jo siges at det er fint nok med folk der køber dyre strømkabler! men jeg har stadig stofledninger i væggen.! Til alle andre højttalere er det halvanden kvadrat kabler hele vejen rundt... ikke noget specielt mærke men det var hvad jeg havde på lager. |
|
gposch
Bruger Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej,
Fed hjemmebiograf!! Jeg kunne godt tænke mig lige at se, hvordan du har monteret højttalerne i loftet? Jeg spørger fordi jeg selv er i fuldstændig vildrede, hvordan jeg skal få monteret mine ældre KEF reol højttalere, som jeg har til overs, monteret i loftet. Indbygnings loft højttalere er nemlig udelukket. Redigeret af gposch - 17-Januar-2015 kl. 13:33 |
|
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers SVS SB-4000 Subwoofer nVIDIA Shield Mavens KODI(Dolby Vision) |
|
Vejrup
Funktioner
Tak(0)
|
Hej gposch, mange tak
Jamen pt er det 4 stk KEF der sidder i loftet på deres medfølgende beslag, så det er rimeligt enkelt. Jeg skal have købt mig 4 stk XTZ magen til mine surround kanaler, og til dem har jeg fået lavet Custom beslag til!
|
|
gposch
Bruger Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
Funktioner
Tak(0)
|
ok så dine KEF'er pejer direkte ned ad ? eller bare som height speakers på væggen helt oppe ved loftet?
|
|
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers SVS SB-4000 Subwoofer nVIDIA Shield Mavens KODI(Dolby Vision) |
|
Besvar | Side 123 35> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |