|
Afstand til lærred |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Jakobwolff85
Junior bruger Oprettet: 03-Januar-2015 Sted: Herning Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-August-2016 kl. 17:35 |
Jeg vil gerne hører om dette kan lade sig gøre med en Sony HW40ES
Mit lærred er 78 tommer og afstanden til projektor er minimum 4.1m eller mere hvis det er nødvendigt Det kan ikke komme tættere på Kan det lade sig gøre? Jeg kan ikke finde ud af de projektor calculators Redigeret af Jakobwolff85 - 30-August-2016 kl. 17:36 |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Minimums størrelsen på den afstand er 85"
|
|
Jakobwolff85
Junior bruger Oprettet: 03-Januar-2015 Sted: Herning Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil det hjælpe at rykke projektoren længere væk end 4.1m
Loft montering iøvrigt |
|
JakobSkaarup
Funktioner
Tak(0)
|
Nej du skal mindste afstanden, enten ved at rykke projektoren eller læredet
|
|
Jakobwolff85
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg ikke mulighed for.
Kan det bedre lade sig gøre med en Epson TW7200 |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7101 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at kikke på projektorcentral. De har beregner til afstande
|
|
JakobSkaarup
Funktioner
Tak(0)
|
Alternativt så køb et stort lærred. I min bog er det fede ved en projektor at have muligheden for et stort billede
|
|
Jakobwolff85
Funktioner
Tak(0)
|
Lærredet er et Lissau Tab Tension så er ked af at skifte.
Men tror du det kan lade sig gøre med den Epson projektor? |
|
JakobSkaarup
Funktioner
Tak(0)
|
Kig på projectorcentral, deres calculator er altså lige til at gå til
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
På den afstand, vil et lærred omkring de 120" bedre egne sig. Det kræver selvfølgelig, du har pladsen, men der er ikke meget fidus i, at bruge projektor, når lærredet ikke er større, så selvom du bliver tvunget til at skifte lærred, skal du skam blot være glad...
Det der gør det FEDT, at bruge en projektor, er jo netop muligheden for et væsentligt større billede, end det, der kan opnås ved en fladskærm.
Redigeret af Supergris - 31-August-2016 kl. 15:59 |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
Jakobwolff85
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke plads til mere end 78 tommer
Mit valg bliver nok TW7200 hvis det ikke kan lade sig gøre med HW40ES |
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu blev jeg selv nysgerrig nok til at teste TW7200 på projectorcentral.com.
Det virkelig pudsige er, at hvis man bruger calculatoren, så siger den NEJ - mindste billedstr. på den afstand er 101". Men bruger man i stedet "Search by feature" og taster 78" og 13,5 feet (4,1 meter) ind som parametre, så siger den JA - "Your desired setup works with the following lens ..." Hvad skal OP tro på?? |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |