|
Volume på bluetooth højtaler (hvordan?) |
Besvar |
Forfatter | |
AarhusBruger
Bruger Oprettet: 06-September-2009 Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-August-2016 kl. 16:56 |
Jeg har anskaffet mig en JBL Clip bluetooth højtaler og er i den forbindelse kommet til at tænke lidt over hvordan man bedst styrer volumen på sådan en fætter.
Jeg kan jo skrue op og ned på enten højtaleren eller telefonen, men hvad er i teorien bedst at gøre i forhold til lydkvaliteten? Umiddelbart kunne jeg jo godt tænke mig at skrue så langt ned som muligt på højtaleren (for derved at spare strøm på den) og i stedet skrue højt op for volumen på telefonen. Omvendt, så er jeg i tvivl om det vil forringe lyden, da volumen-kontrollen på højtaleren vel er analog, mens den på telefonen er digital - telefonen må vel derfor lave lyden dårligere jo højere eller hvordan? Har jeg ret, eller har jeg misforstået det helt? :-) |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Telefonen er bare fjernbetjening til højttaleren.
Der er intet analogt. Når du skruer på telefon er det højttaleren der skruer op eller ned. Redigeret af Mufti - 31-August-2016 kl. 17:28 |
|
AarhusBruger
Funktioner
Tak(0)
|
Er du sikker på det? Volumen på telefonen ændrer sig ikke når jeg skruer op eller ned på højtaleren, hvilket den vel burde så? |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det gør den på samtlige BT enheder hos mig.
Tjek en ekstra gang. PS. Lydstyrken kan godt ændre sig når du slukker BT. Så ryger telefonens volume tilbage til setting før BT blev tændt. Redigeret af Mufti - 31-August-2016 kl. 18:00 |
|
AarhusBruger
Funktioner
Tak(0)
|
Har prøvet igen, er ret sikker på at det er to separate volumen. Jeg kan f.eks. skrue næsten helt ned på telefonen og helt op på højtaleren. Hvis jeg så skruer op på telefonen herefter, så bliver det endnu højere. Hvis jeg skruer helt ned på telefonen, så er der ingen signal, uanset om jeg skruer op for højtaleren. |
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm.
Så er det nok en analog volume. Det kan være jeg prøver at bilde dig noget ind. |
|
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alle mine enheder har også seperat volume på hhv. højtaler og telefoner. Så når jeg skruer helt op på telefonen, kan jeg tit give det et nøk mere på BT højtalerenheden eller mine BT høretelefoner.
Men jeg tror ikke det ændre ved batteriforbruget om du skruer op det ene eller andet sted. Det er nok den samlede lydstyrke der sluger strømmen.
|
|
PhuPhyt
Bruger Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Bose Soundlink Mini og her er volumekontrol altid skruet op på fuldstyrke - 2 klik og så styrer jeg lyden fra mobil, eller tablet.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |