|
Valg af "dsp" til hjemmebio |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
killkaj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2012 Status: Offline Point: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-September-2016 kl. 10:14 |
||
Hejsa
Jeg har luret lidt på at 100p kalibrere mit system. EQ, delay, volume osv.. Så jeg køber helt sikkert en Umik-1 mikrofon. Først kiggede jeg på MiniDSP 2x4, men nu er jeg blevet i tvivl. Jeg har en Denon avr-x3200w, hvor alle højtalere kører igennem (5.1.2 Atmos). Mine 2 fronter bliver pre-ampet. Jeg bruger en ps4 og pc som "kilde", begge gennem HDMI. For at jeg kan kalibrere hele baduljen samlet skal jeg vel have fat i en dsp med HDMI af en art? Eller hvad? Jeg bliver sgu lidt forvirret ![]() Jeg har tænkt mig at bruge REW til pc/maccen sammen med miccen og derefter overføre "kalibreringsfilen" til DSP'en. Så selve DSP-hardwaren behøves ikke at kunne alt muligt lækkert, andet end at udføre kalibreringen til hele systemet. Håber mit spørgsmål giver mening! På forhånd tak ![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
100p kalibrere?
|
|||
![]() |
|||
||
Ja. Altså, få det bedst mulige resultat. 100 procent*
![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Hvorfor ikke bare skrive det så: 100% ![]() |
|||
![]() |
|||
||
Ja det ved jeg ik. Det svinger åbenbart hvor kendte forskellige udtryk er
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Altså et tal med et "p" efter er anerkendt som billedopløsning og progressiv, som i 1080p. Så er det da en grund til forvirring at skrive et p istedet for et % |
|||
![]() |
|||
||
Ser din pointe
![]() |
|||
![]() |
|||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||
Går ud fra du bitstreamer fra pc til receiver, og det vil diverse minidsp bokse med HDMI ikke godtage.
Så løsningen må være en af dem med analog indgang som du sætter mellem pre out og effektblok/aktiv subwoofer. Dvs du kun kan få kalibreret dine fronter og sub 100p. Tænker du kan kigge nærmere på minidsp 4x10 eller evt 10x10, hvis du har planer om og skal have dine resterende højttalere på effektblok. Alternativt er der DDRC-88A'eren. Som koster det dobbelte men som er meget nemmere og bruge da den kører Dirac Auto EQ. Der behøver du ikke engang og bruge REW. Og resultatet bliver ofte bedre da den også korrigerer faseforløb og group delay i hele frekvensområdet. Får du de resterende højttalere på effektblokke kan den også sættes op til og styre bass management således, at alt i receiver bare skal slåes fra og højttalere sættes til large. Den løsning er rimelig genial, da du så i fremtiden kan være næsten ligeglad med hvilken receiver du køber, og når den skiftes skal intet kalibreres, den skal bare sættes til Pure direct og alle højttalere til large. |
|||
![]() |
|||
||
Så hvis jeg f.eks. vælger en Nanoavr hd så skal jeg lade pc'en og ps4'en decode og ikke recieveren? Eller er det underordnet? Det vil ikke fungere uanset hvad? Ja kigger nok nærmere på minidsp 4x10 så og nøjes med mine 2 subwoofere så :) ... Har sgu ikke råd til den dyre fætter du foreslår heller
![]() |
|||
![]() |
|||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||
Hvis du lader PC decode til PCM, så mister du Atmos så det dur ikke. Hvis du kun vil korrigere på subs, kunne en minidsp 2x4 være lige sagen. |
|||
![]() |
|||
||
Nååe ja... :D
Så bliver det nok en miniDSP 2x4. Er det pengene hver mon? Jeg mener, hvis det kun er wooferne der får en tur? |
|||
![]() |
|||
||
Tja det kommer vel an på hvor godt dit audyssey har gjort sit arbejde.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |