|
Hvad kan 15 mbit bruges til? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
janelne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-September-2016 kl. 08:24 |
|
Mine svigerforældre bor på landet og har i årevis haft
TDC-internet med en maks hastighed på 2 mbit download (ja, du læste rigtigt …, til
gengæld har de betalt fuld pris Yousee er nu i gang med nogle forbedringer på en
nærtliggende ”skab” som forventeligt vil kunne forbedre hastigheden til 15 mbit
download. For mig at se, er mine forældre herefter fortsat i et internetmæssigt u-land (nu hvor HD, 4K m.v. er fremtiden), men måske jeg skulle se det fra den positive side – og fokusere på hvad de 15 mbit egentlig kan bruges til. Og dét vil jeg gerne spørge Jer om! Eksempel: Er 15 mbit nok til at modtage HD-TV via Yousee,
samtidig med at et par andre brugere surfer på nettet, f.eks. med samtidig
Netflix-streaming? |
||
![]() |
||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 921 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja det er jo mest Download man bruger når man surfer på nettet.
|
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
15 mbit er ikke nok til Netflix + et par andre surfer på nettet. Har lige fået mit Stofa Bredbånd opgraderet til 50/50 mbit, og det klarer lige nøjagtig 4k streaming men ikke mere. Tjekker jeg iPadden, går streamingen i stå.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9422 |
|
Ok så er der noget galt med dit internet.
Netflix anbefaler en 25mbit til netflix UHD. |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Kampus, det lyder mærkeligt at du kun lige kan få 1 Ultra HD stream til at køre på Netflix via en 50/50Mbit, Netflix anbefaler faktisk kun det halve. Jeg havde tidligere en TDC 20Mbps. Effektivt var den vel 16Mbps ned, og der kunne vi godt køre med 3x netflix HD stream på engang uden problemer, dog uden surf. Netflix anbefaler i øvrigt en kun 5Mbps download til HD streams, så jeg kan ikke se hvorfor en 15Mbps ikke skulle kunne gøre det, og til en 4k anbefaler de faktisk kun en 25mbit. BTW. Jeg har faktisk selv prøvet at køre 3 X Ultra HD streams fra Netflix mens der surfes, her oplevet jeg heller ingen problemer, alle HD streams kørte trådløst via app i tvet - 2 iMac's hvor der surfes kørte dog med kabel. Køre på fiber 100/100Mbit.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Jeg kan slet ikke forstå at Kampus kan trække noget som helst på en 50millibit linje..... Klaus Redigeret af KlausDM - 12-September-2016 kl. 12:17 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
|
YouSee har så vidt jeg ved ikke IPTV, så det skal du nok ikke bekymre dig om. Kabel-tv signalet kommer ikke i vejen for internettet. 15Mbit vil være fint til Netflix HD og lidt surf på samme tid. |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8661 |
|
Hvis de har kabeltv fra YouSee er det vel en mulighed at få internet derigennem også?
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
|
15mbit er rigtig fint til masser af surf og tv stream. Dog ikke 4K.
Så intet u-land over det. |
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1574 |
|
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
Jeg kører 10/10, og kan fint trække netflix, dog har jeg aldrig prøvet 4k.
Skal siges at da jeg downloadede LBA på steam og streamede samtidig, blev kvaliteten dårligere og mere ustabilt.
|
||
![]() |
||
janelne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
|
Jo, sådan tænker jeg lidt, med min egen 50/50-fiber forbindelse ![]() Men jeg er nok også lidt irriteret over, at Yousee ifbm. et igangværende gravearbejde (i nærheden) har nedprioriteret dén vej hvorpå min familie bor, og droppet nye kabler, for nu at levere 15 mbit som en "fremtidsløsning".
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |