|
Opfølgning: Kam-effekt på Infuse ATV 4 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-September-2016 kl. 13:24 |
Problemet er løst på den måde, at Cronological Donald Volume 3, som er region 2, er konverteret i Handbrake med Decomb filtret og flere andre ting, for ikke at forringe filmene. Nu ser det perfekt ud med Infuse.
Alle region 1 film i serien er også interlaced, men afspilles perfekt. Desuden er Mickey Mouse in Living colour vol. 1 også region 2, men den deinterlacer perfekt. Summa summarum, 5 stk. region 1 og 1 stk. region 2 deinterlaces perfekt med Infuse på Apple tv til LG tv. En enkelt region 2 deinterlaces ikke, se billede. Infuse kan ikke deinterlace, så jeg aner ikke hvor det sker. Kæden er Apple tv > Anthem receiver > LG tv. Hjælp. Jeg vil lægge nogle gamle tegnefilm på NAS, da det er besværligt at finde rundt i alle de dvd'er. Når jeg ser dvd'erne gennem OPPO BDP-83, bliver billedet roligt. Det jeg har gjort, er at rippe en region 2 dvd som ISO, køre den gennem MakeMKV, lægge afsnittene på en NAS, og afspille gennem Infuse på ATV 4. Det ser ud som om Infuse er dårligere til at afspille interlaced video, end OPPO. Vil det blive bedre hvis jeg konverterer med Handbrake. Det har Decomb filter, og er det ikke det, der mangler? ![]() Redigeret af Brixen - 13-Oktober-2016 kl. 19:47 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og du har tjekket om det ser ordentlig ud på den PC du rippede dem på?
Nu kender jeg ikke Infuse, men ved det er en strippet udgave af KODI. Men i KODI har du en del indstillingsmuligheder for deinterlacing. Er det til stede i Infuse? |
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
Har også oplevet det på enkelte DVDrips (med MakeMKV) på Infuse (Apple TV4)
Har indrapporteret problemet til deres support. (Synes dog problemet med tilfældige kortvarig hakken på BDrips er et større issue - bare tag et kig på deres forum)
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Jeg har kontrolleret med Movist på Mac, og der er interlace udlignet næsten perfekt. Movist bruger ffmpeg til at afspille.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
OK. Jeg skal heldigvis ikke rippe BD. Men jeg har 7 bokse med Walt Disney Treasures, jeg gerne vil se på ATV. Jeg vil helst undgå at skulle have det hele gennem Handbrake, fordi jeg så bliver nødt til at brænde underteksterne ind.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hvorfor er du nødt til at brande underteksterne ind i Handbrake? Det kan du selv vælge om det vil deri, når du vælger .mkv. Når du bruger Infuse til afspilning, er der nemlig ingen grund til at vælge MP4 i Handbrake :)
Og Mac er stadig en PC :D |
|
![]() |
|
Jeg vil godt have undertekster med, kan man det med Handbrake, uden at brænde dem ind? Jeg skal også have styr på de forskellige filtre: Decomb, deinterlace og detelecine. Der er ingen indstillinger til deinterlace i Infuse. Grunden til at det ser godt ud på Mac, må være at afspilleren klarer det. Ligesom OPPO gør, når jeg afspiller fra DVD.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
En løsning er at slå deinterlacing til, når du omkoder videoen med fastbrændte tekster. Det er ihvertfald en mulighed i Handbrake.
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8676 |
Det mener jeg kun var en begrænsning i ældre versioner af Handbrake. |
|
![]() |
|
Tak for de mange tips. Jeg prøver lidt forskelligt i aften.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
I de tidligere versioner af Handbrake kunne man ikke rippe en DVD med soft subs, kun forced eller ingen tekst var mulig, med mindre man havde f.eks. en ekstern SRT fil med selv teksten og lagde på. Men jeg mener at fra Handbrake V0.10.5 så er det en mulighed nu, men jeg er dog ikke helt sikker, benytter ikke programmet så meget mere.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Ikke at det er den store hjælp, men jeg har vel omkring 200 DVD'er rippet med makemkv, og afspiller dem med Infuse på min ATV4 uden problemer. Jeg afspiller dem via SMTP. Ved ikke om det gør nogen forskel.
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |