|
Placering af TV i nybygget hus |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-September-2016 kl. 19:01 |
Vi skal snart i gang med at bygge et nyt hus, og det er derfor naturligvis vigtig at jeg får placeret TV’et optimalt :)
Vi kommer til at sidde godt 4 m fra tv’et, så tror vi vælger et 65” tv, som vil have en størrelse på ca. 145 x 85 x 5 cm (BxHxD). Bag TV’et kommer der stort tomrør til TV-møbelet under tv’et, antennestik og et strømstik. 1. Hvor højt bør jeg placere tv’et 2. Skal tomrør til TV-møbelet under tv’et, antennestik og strømkabel være lige bag ved, hvor jeg har tænkt mig at tv’et skal hænge, eller er det bedre det sidder et andet sted? 3. Jeg regner også med at købe en Sonos Playbar, hvordan sørger jeg for man ikke kan se kablerne til den?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mit tv hænger lige over playbar .
Og playbar ligger på tv møbel. Har ca 5 cm fra playbar op til underkendt af tv Her er ledninger skjult at ef en fin kabelskjuler Så mit 65" er så lavt som møbel tillader. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jeg har lige hængt mit nye 65" TV op med nyt beslag. Det er hængt i samme højde som det gamle 50", dvs midten er 105 cm over gulv, som svarer til øjenhøjde siddende i sofaen.
Det er ikke muligt at placere tomrør nøjagtigt ud for tilslutningerne på TV'et, så det må blive et skøn. F.eks. sidder strømstikket i næsten højre side og signalkabler helt ude til venstre på mit Pana 65CX800. Tror det kan være meget forskelligt afhængig af mærke. |
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 213 |
1. Jeg har mit 65 tommer hængende med 70 cm over gulvhøjde.
2. jeg ville sætte det i midten som du selv foreslår. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sørg for at du ikke får det hængt for højt! Som Kampus skriver skal midten af billedet være ca. i øjenhøjde - evt. lidt lavere. Hvis du hænger det for højt, vil du opleve at du enten bliver anstrengt i nakken, npr du ser film, eller langsomt glider ned i sofaen, for at få en mere naturlig vinkel på nakken. Vi mennesker er indrettet således at vi helst vil se lige ud, eller gerne lidt nedad.
M.v.h. |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Overvej også at installere netværks kabler til tv og sonos.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Hvis du placerer strøm og tv stik bag tv er det MEGET vigtigt at de alle er UNDERSÆNKEDE så stikkene ikke rager for meget ud... den fejl gjorde vi selv da børnene byggede nye huse....
Og hvis du bruger tomrør KAN DE IKKE BLIVE FOR STORE.... HDMI og strømkabler fylder meget En meter over gulvet til midten
Redigeret af Ning - 18-September-2016 kl. 09:50 |
|
Ning
|
|
![]() |
|
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
Mange tak for jeres gode inputs! :)
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Ligger i ned i sofaen? For så sørg for ikke at hænge det lavere end at i stadig kan se hele skærmen med glas på sofabordet ;)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19685 |
Holder med fiskerendk - pas på at det ikke kommer for langt ned.
Vi har to lækre lænestole, hvor ryglænet kan tippes bagover. Når jeg ser film, er det ikke med ryglænet i lodret position, hellere en smule "bagover", for rigtigt at "hygge" mig. Der nytter det ikke noget at fjernsynets nederste kant er i læsefeltet på brillerne, eller derunder. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |