|
HBO Nordic hakker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jens-Jakob ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-September-2016 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-September-2016 kl. 19:54 |
Hej.
Jeg oplever utroligt generede problemer med HBO's app til android. Det er muligt at se en demonstration her: https://www.dropbox.com/s/yiwhqpwwomwmoz5/VID_20160723_191508.mp4?dl=0 Det hakker voldsomt i starten, men pludselig bliver det bedre. Men ved panorering er det tydeligt at se, at der er noget i vejen. Jeg her en gammel iPad, som er aldeles langsom generelt, men den kan afspille serier i HBO Nordic's app uden problemer. Problemer oplever jeg dog på min Beelink MiniMXIII. Alt er opdateret til nyeste og internetforbindelsen er målt til 20/9 Mbit. Hvis man søger generelt på google, er der mange med lignende problemer. Jeg har været i dialog med HBO, som ikke kunne forstå, jeg havde problemer, da det måtte være et enligt tilfælde. Min henvendelse blev sendt videre til teknisk afdeling og det er så to måneder siden nu. Jeg har intet hørt. Er der noget, jeg kan indstille for at afhjælpe problemet? Jeg har prøvet med lidt forskellige frekvenser uden helt. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At den hakker i starten, er nok noget buffering. Men at den hakker ved panoreringer, er nok fordi du kører 60hz på den boks. HBO Nordig kører 50hz, så det må du også skifte boksen til.
|
|
![]() |
|
Jens-Jakob ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-September-2016 Status: Offline Point: 7 |
Tak for det hurtige svar. Det første hakkeri, formoder jeg også, skyldes buffering.
Det er forsøgt at skifte til 50 Hz uden effekt overhovedet, desværre. |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Baseret på din video så synes jeg, at det ligner frame drops. Hvis jeg skal gætte, så vil jeg sige, at det skyldes, at din afspiller ikke foretager korrekt hardwaredekodning (sender videoen til en dedikeret videodekoderchip) og i stedet prøver at softwaredekode video. Det har den nok ikke kræfter til, så derfor dropper den en masse frames.
Jeg tror således ikke det skyldes signalet fra HBO, men i stedet din afspillerboks (selvom den så fungerer fint i andre henseender - måske afspiller du andre codecs, containere osv). Grunden til at din iPad afspiller videoen flydende er fordi den har en dedikeret hardware-videodekoder, som sikrer, at det ikke er den normale CPU, som håndterer videoen. Hvis jeg var dig, så ville jeg kigge mig om efter en anden afspillerboks. |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Mange tak for svaret. Jeg ved godt, det ikke er en high end boks. Jeg har ikke fået skrevet, at TV2 Play, DR TV samt streaming fra NAS fungerer fuldstændig upåklageligt. Kan det stadig være boksen, der ikke er stærk nok?
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Hvis det er som jeg gætter på, så kan det skyldes, at TV2 Play, DR TV og de videoformater, som håndteres af din NAS, leveres til boksen i et format, som den kan hardware-dekode.
Men hvis HBO sender et stream til boksen, som den ikke kan sende videre til hardware-dekoderen og derfor må dekode i software (og bruge den almindelige CPU-kraft), så kan dette opstå. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne udelukke, at problemet ligger hos HBO eller i HBO app'en på din boks, men ud fra din video var det min første tanke.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Jeg har haft en lang dialog med HBO omkring ovenstående problem.
Det er et generelt problem med deres Android app. Har testet på 10-15 enheder, og der er ca. hver 3 enhed som oplever ovenstående, herunder de fleste Lenovo tablets. Alt andet virker på de pågældende enheder, herunder Netflix og Viaplay. Så min egen konklution er at HBO bare er særlig skarpe til at programmerer deres apps ordentligt. |
|
![]() |
|
Mange tak for inputs.
Rasmus: Jeg kan sagtens følge dig og forstå dig, og det er muligt, du har ret. Jeg har bare ikke lyst til at købe en ny og kraftigere boks, hvis HBO-appen er problemet. ZackGem: Det er også min hypotese. Jeg har også problemer på min Huawei P8, som, jeg formoder, er meget mere kraftfuld end den gamle iPad. Det er sørgeligt, hvis dette reelt er problemet.
|
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Det har intet at gøre med performancen på din tablet eller dens android version.
Bla. fejler det på en Lenovo Tab 2 Pro, men ikke på en 10" Denver fra Harald Skrald... Jeg ved ikke hvad det er som udløser det - Blot at Android apps kan HBO ikke finde ud af at lave, da det er den eneste streamingapp jeg oplever det med :-) |
|
![]() |
|
Det virker meget mærkeligt. Hvad har HBO sagt til dig?
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Det står i første indlæg... De har for 2 måneder siden sendt hans henvendelse til deres tekniske afdeling... Jeg har ikke problemet på min Galaxy S7 Edge, og heller ikke på min gamle Motorola Xoom tablet...
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
Det er mig, der har oprettet indlægget og mig, der har henvendt mig til HBO for to måneder siden
![]() Der må være en eller anden sammenhæng. Softwaren burde være identisk, men der må være noget indstilling eller hardware, der gør forskellen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |