|
Hjælp til Projektor valg |
Besvar |
Forfatter | |
HellRaizher
Ny bruger Oprettet: 19-September-2016 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-September-2016 kl. 21:29 |
Jeg vil have mig en "lille" hjemmebiograf, og leger med tanken om en projektor i stuen.Jeg ved dog intet om projektorer, så håber på at finde lidt hjælp her.
Jeg har mellem 2 og 5 meter fra hvor projektoren kan hænge og hen til lærredet.Jeg ønsker et billede på ca. 2 x 1,5 meter. Bliver jo nok ikke helt de mål da jeg gerne vil have en opløsning i 16:9. Men you get the idea.
Hvad skal man gå efter, mærke, lys kilde ect.?
Hvor mange lumen skal jeg op i for at få et godt billede i en hvid stue, kun med persienner til mørklægning?Er der nogle modeller som er mere lydløse end andre? Den kommer til at sidde på væggen/loftet over hvor man sidder. Så den skal dælme være lydløs.
Pris side har jeg ikke spekuleret i, men lad os prøve at holde os under 10k hvis muligt. Jeg har kigget lidt på BenQ W2000, men håber alle I eksperter herinde kan komme med gode råd. LCD vs DLP... Jeg aner intet om hvad er bedst. |
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mnææh, ikke helt. Vil du have billedet 1,5 meter bredt eller 1,5 meter højt? Der er over 50 tommers forskel, såeeh |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
HellRaizher
Ny bruger Oprettet: 19-September-2016 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
2 meter bredt og 1,5 højt
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis billedet skal være 16:9 så bliver et 2m bredt billede ca. 1,12m højt. Et 1,5m højt billede bliver ca. 2,66m bredt. Så du kan på ingen måde for opfyldt begge dine mål med 16:9.
|
|
kec2
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 331 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tag et kig på projectorcentral.com og projectorreviews.com
Projectorcentral har en beregner til hvor langt/tæt på projetoren skal på lærred for at få det ønskede størrelse billed, og hvor meget lys der er tilbage. LCD kontra DLP: projectorcentral.com/lcd_dlp_update.htm Hvis projektoren skal sidde i loftet, så skal projektoren have Vertical lense shift. Dvs. evnen til at flytte billede ned/op uden at forringe billedet.
|
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |