|
Opsætning af lyd fra tv |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
sokken ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 661 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-September-2016 kl. 22:40 |
|
Hej. Jeg skal have et par nye Headset til mit tv og har brug for lidt hjælp. Mit tv har ikke et Headset udgang så min opsætning er. Optisk fra tvet til en optisk-phono converter og så en phono-mini jack kabel og så en mini jack kabel ud til mine nuværende Headset bluetooth sender. Forvirrende men håber i kan forstå det.
Så vil høre om det er muligt om jeg kan bruge et bluetooth dongle til de nye Headset et sted i det setup og som vil virke. Håber i kan hjælpe eller komme med andre forslag. Jeg har tænkt om sådan en Converter kan virke. https://m.av-cables.dk/633-minijack-adapter-kabel/783426-3-5mm-minijack-han-til-usb-2-0-hun-0-20cm/ |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Og så vil du sætte bluetooth donglen i enden af converterkablet?
Det vil helt sikkert ikke virke! Nogle tv kan sende lyd ud via bluetooth (evt via en specifik dongle). Klaus |
||
![]() |
||
sokken ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 661 |
|
Ja tænkte nok det ikke ville virke. Det kan mit tv ikke. Lige nu har jeg jo en slags dongle for enden af mini jack kabel men den virker kun til det Headset jeg har nu. Burde det så ikke kunne virke med en universal dongle også
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
|
En USB dongle har som regel brug for en computer til at lave det meste arbejde og en driver der "oversætter" computerens arbejde til noget USB donglen kan bruge til noget.
Du mangler en "computer" for enden af det det USB kabel du har tænkt dig at købe.... Klaus |
||
![]() |
||
|
Okay så må jeg nok droppe det. Tak for hjælpen
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Selvfølgelig kan det lade sig gøre.
Du skal bare bruge en BlueTooth transmitter. Dem findes der masser af. Hvis du kun har optisk audio ud på dit TV, skal du typisk først konvertere det til analog. F.eks. med sådan en her: http://www.amazon.co.uk/dp/B005DIRI6I/?tag=hotoge-21 Derefter fodbinder du en BT transmitter. F.eks. sådan en her: http://www.amazon.com/Mpow-Bluetooth-Transmitter-Streambot-Transmission/dp/B00P20TFWM Wupti, trådløs lyd via Bluetooth
![]() Redigeret af Pallec - 20-September-2016 kl. 15:31 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Måske du skulle røbe hvilket TV du har. ![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
jeg har en optisk til phono converter i det setup. så bliver det til analog der. kan den ikke så bruges. angående BT transmitter. kan jeg connecte headset til den eller skal der en bluetooth dongle til den |
||
![]() |
||
|
fordi headset og sender er købt som en enhed så de er låst sammen. tvet hedder LG 50ln540v. det er en af de billige fordi har den til at stå i soveværelset |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
BT transmitteren er "donglen" så du parrer dit headset med den. Du skal selvfølgelig sikre dig at dit headset kan parres med standard BT enheder, men det burde ikke være noget problem at finde et der kan.
Redigeret af Pallec - 20-September-2016 kl. 19:43 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Det headset du påtænker, følger der BT sender med til det? Manual for TV siger "fuldt bestykket" SCART og kalder det "AV1 IN/OUT" - så du kan muligvis hente analog lyd ud her (med en SCART->phono adaptor). Er dog i tvivl om det også gælder lyd fra et HDMI input signal, hvis du skal bruge det? Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
BT transmitteren er "donglen" så du parrer dit headset med den. Du skal selvfølgelig sikre dig at dit headset kan parres med standard BT enheder, men det burde ikke være noget problem at finde et der kan. [/QUOTE] Det er bose quietcomfort 35 eller sennheiser momentum 2.0 wireless jeg har kig på. De burde vel ikke være et problem med de 2. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |