recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvordan m. undertekster på yousee boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvordan m. undertekster på yousee boks

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hvordan m. undertekster på yousee boks
    Sendt: 12-September-2016 kl. 14:21
Nu hvor strømforbrugs-problemet er løst med en software opdatering d. 7. sept.:
http://www.recordere.dk/2016/09/yousee-saa-har-vi-loest-stroemproblemet-paa-boksen/
hvordan er det så med at få undertekster for hørehæmmede på ? Jeg mener dem, der svarer til, hvad der tilbydes af TTV på side 398, 397 og 399.

Redigeret af beamer - 12-September-2016 kl. 14:22
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 14:27
Tålmodighed, min ven, megen tål. . . . . . .  lige pludselig en dag er der undertekster på dyret
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
HiFi_Geek Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Februar-2015
Sted: København
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HiFi_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 07:55
Det skulle komme inden oktober måned, siger yousee
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1402
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af HiFi_Geek HiFi_Geek skrev:

Så bliver det spændende at se om det bliver oktober 2016LOL
Mvh Jesper
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af HiFi_Geek HiFi_Geek skrev:

Har du set dem bruge ordet "undertekster"? Jeg har kun set dem nævne tekst-tv...

Edit: Jeg kan se, at det er ttv-undertekster, der bliver spurgt efter.

Redigeret af bubbleboy - 21-September-2016 kl. 12:25
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 13:00
DVB undertekster er vel mindst ligeså vigtige som TXTTV undertekster. De bruges bl.a. på NRK1 og BBC Brit af de kanaler jeg normalt ser, og sandsynligvis også på andre kanaler.

Jeg ved så ikke, hvornår de kommer, men jeg håber på snart. Indtil da bruger jeg afspilning fra arkiv, hvor undertekster er brændt ind.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 13:50
DVB undertekster udsendes svjv kun på DVB-T2

Havde dem tidligere, og de var med samme Fond som film undertekster, hvid med sort kant. Og ikke med den grimme sorte bjælke som baggrund, som TTV undertekst benytter

Redigeret af Kampus - 21-September-2016 kl. 13:53
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 14:24

Da du bruger Stofa, så ved du intet om hvad You See gør og ikke gør, der bruges DVB tekst på en del kanaler, det er på nogle Discovery kanaler, og Viasat kanaler og andre.

Redigeret af Radiomanden - 21-September-2016 kl. 14:25
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Da du bruger Stofa, så ved du intet om hvad You See gør og ikke gør, der bruges DVB tekst på en del kanaler, det er på nogle Discovery kanaler, og Viasat kanaler og andre.

Så du kan slå dem fra?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 15:00

De kan ikke komme på, da der ikke er DVB tekst funktion på Humaxen endnu, lige som der heller ikke er TTV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så du kan slå dem fra?

Man kan slå undertekster til og fra på visse kanaler, f.eks. NRK1,BBC Brit, BBC Earth, TCM, på f.eks. Sony TV eller Panasonic recorder; på YouSee TV-boks kan man p.t. ikke slå undertekster til på disse kanaler, og heller ikke slå TTV undertekster til for hørehæmmede på f.eks. DR og TV2.

Efter min mening er undertekster en essentiel funktionalitet, der altså p.t. mangler på boksen.

For de fleste YouSee kanaler er undertekster brændt ind, men altså ikke på alle kanaler.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

DVB undertekster udsendes svjv kun på DVB-T2

Havde dem tidligere, og de var med samme Fond som film undertekster, hvid med sort kant. Og ikke med den grimme sorte bjælke som baggrund, som TTV undertekst benytter

Stofa bruger stadig DVB undertekster på visse kanaler, f.eks. Nat Geo Wild.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu