|
1. Tegn på snarlig udskiftning? |
Besvar |
Forfatter | ||
Free-Styler
Ny bruger Oprettet: 05-Januar-2012 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-September-2016 kl. 08:53 |
|
Jeg behøver venligst noget hjælp, dette kan jeg ikke finde ud af!
Mit gamle elskede PDP LX 5090H og Pioneer LX01 Home Cinema. Har haft dette en del år nu uden problemer, men pludselig er der en fejl ved HDMI sync./switching. ( Der er IKKE blevet ændret på kabling og indstillinger ) Når jeg trykker på HDMI Kontrol på TV fjernbetjening er alle mulige iindstillinger nedtonet gråt og den skriver: " Aktuel status tillader IKKE valg og justering ". Dette betyder jeg ikke kan bruge TV fjernbetjening til at skrue op for lyden på LX01 Home Cinema og at volumen bjælken ikke vises på TV og samtidigt skifter den ikke automatisk HDMI indgang ( ingen handshake ) Kan det være en pludselig defekt HDMI kabel eller en defekt HDMI indgang. I værste fald noget mainboard Manuel valg af indgang af indgange virker og billede og lyd fejler ikke... |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv at tage strømmen helt fra det hele. Afmonter hdmikabler og tør stikkene af. I det hele taget fjern støv. Hvis ikke det virker, prøv med nye hdmikabler inden der sættes strøm til igen.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Undskyld mig, men hvad skal det hjælpe? Klaus |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan vel også være apparatet i den anden ende af kablet der fejler? Sluk for strømmen til begge dele, vent 5 min og tænd igen. Hjælper det noget? Klaus |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du er undskyldt |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det går på at et kabelstik kan ad åre få dårligere forbindelse. At udtage stikket og sætte det i igen flere gange kan bedre forbindelsen. |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så at tørre det af er ikke nødvendigt? Klaus |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Alm rengøring hvis det siger dig noget |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hjælper det på forbindelsen at gøre stikket rent udvendigt? Klaus |
||
Free-Styler
Ny bruger Oprettet: 05-Januar-2012 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej igen....
Har nu haft afmonteret samtlige stik i hele mit setup og rengjort samtlige stik nænsomt. - Og BINGO nu fungerer alt normalt igen, krydser fingre for at der er et par gode år endnu i mit Pioneer Setup, frygtede det værste.....Takker for det lille tip, troede ikke umiddelbart det kunne have betydning. Fortsat god weekend. |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Velbekom
|
||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig m Klaus - udvendig rengøring bidrager med nada ! - hvorimod Kampus har ret i, at hvis man masserer stikket , så får man m sikkerhed etableret den forbindelse der nu engang er mulighed for . .
Uanset er succes oplevelser altid positive |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |