|
Lyddæmp skab |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-September-2016 kl. 19:27 |
Jeg har et teknikskab, hvor der er en del støj i. Hvordan kan man dæmpe støjen fra skabet? er det bare at montere noget flamingo eller?
Varme er ikke et issue i dette tilfælde, så det er ikke noget vi skal tænke over. Der skal bare findes en måde at dæmpe støjen på.
|
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er det for en type skab og hvad er det for en type støj?
Måske er Dæmpemåtter til bildøre noget for dig. |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Det er er skab med aluminiumsstel og træsider/døre.
Udstyret har en sjov rislende lyd og en klikkende som jeg gerne vil af med. Støjen er normal, jeg er bare sart. |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Kan man evt montere rockwool eller lignende?
|
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
Flamingo er næppe det bedste, da det har en tæt overflade. Rockwool er bedst, men jo noget bøvlet at arbejde med. Pas også på grejets varmeudvikling - det er ikke en helt nem opgave... Blygummi er mest relevant, hvis det er skabet selv, der "synger med", mens rockwool er bedst til at dæmpe den del af lyden, som går gennem luften.
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Varmen er som sagt ikke et problem i dette tilfælde.
Jeg snupper en tur med noget rockwool |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Kan rockwool evt monteres i poser først, eller fjerner det effekten?
|
|
FLarsen
Funktioner
Tak(0)
|
Kom noget stof rundt om det. Poser er ikke så godt.
|
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ville være lidt nemmere hvis du var lidt konkret omkring støjenkilden :) Nu gætter jeg :) Vil tro din hvislen kommer fra din varmeveksler?
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
man kan da få glasuld/rockwool som er pakket ind i lag af papir. - men selvfølgelig, tager man lige det man havde ved hånden ude i skuret, så er det nok næppe det man har liggende.
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Lige nøjagtigt. Skal bruge 1,2 m2 så det bliver løsningen med en rest og så noget tøj der alligevel skulle sendes til genbrug. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |