recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun stereo på Nvidia Shield
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kun stereo på Nvidia Shield

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kun stereo på Nvidia Shield
    Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 08:06
Jeg har en Nvidia Shield. Koblet med HDMI til min Denon AVR-X4000 og så et HDMI-kabel fra denne og videre til mit TV. 

Det fungerer sådan set fint nok, når jeg afspiller film via Kodi. Men jeg kan dælme ikke få andet end stereolyd ud uanset hvad dælen jeg forsøger - jeg har testet med andet HDMI-kabel, forsøgt med SPMC (mener jeg det hedder) i stedet og fulgt de vejledninger jeg kan finde på nettet omkring opsætning af lyden til både Kodi og SPMC. Men den vil intet andet end blot stereo. Og jeg kan læse mig frem til, at der tilsyneladende er andre, der også slås med dette på en Denon. 

Er der nogen, der har et godt input?  
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4083
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 12:34
har du været inde i lyd indstillinger på kodi og spmc, og vælge passtrough?
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 12:37
Tak for forslaget. 

Ja, det har jeg. Både testet i Kodi og SPMC og i samtlige kombinationsmuligheder jeg lige kunne komme frem til. Uanset hvad jeg vælger derinde, så kommer der kun stereo/2.0 ud. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 13:06
Har du undersøgt indstillingerne på x4000
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 13:09
Det synes jeg også - ja. Men jeg skal ikke være afvisende overfor, at det kan være dér skoen klemmer.

Er der nogle bestemte (lyd)indstillinger du tænker på? Det virker problemfrit med lyden fra alle mine tilkoblede enheder. 
Til top
Krusty the Clow Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2008
Sted: Aalborg
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krusty the Clow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 20:15
Til top
Maybee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Oktober-2016
Sted: Anywhere
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maybee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 21:45
Har du husket vælge avanceret under lyd og valgt dd5.1 dts osv i kodi /spmc

Redigeret af Maybee - 11-Oktober-2016 kl. 21:46
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Det synes jeg også - ja. Men jeg skal ikke være afvisende overfor, at det kan være dér skoen klemmer.

Er der nogle bestemte (lyd)indstillinger du tænker på? Det virker problemfrit med lyden fra alle mine tilkoblede enheder. 

Jeg kender ikke meget til x4000, men prøv at benyt en af indgangene der virker som den med det andet udstyr. Hvis der stadig er stereo, så ved du fejlen ikke ligger i x4000 eller den port du benytter.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af Krusty the Clow Krusty the Clow skrev:

Har du prøve den her det er til SPMC og det virker for mig, og nu virke link

https://github.com/koying/SPMC/wiki/Recommended-passthrough-audio-settings-for-SPMC%2C-NVIDIA-Shield-TV-and-AV-Receivershttps://github.com/koying/SPMC/wiki/Recommended-passthrough-audio-settings-for-SPMC%2C-NVIDIA-Shield-TV-and-AV-Receivers

Ja, dem har jeg været igennem. Men jeg prøver dem lige én gang mere. 
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af Maybee Maybee skrev:

Har du husket vælge avanceret under lyd og valgt dd5.1 dts osv i kodi /spmc

Ja, det skulle der være styr på. 
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Jeg kender ikke meget til x4000, men prøv at benyt en af indgangene der virker som den med det andet udstyr. Hvis der stadig er stereo, så ved du fejlen ikke ligger i x4000 eller den port du benytter.

Det var et godt forslag - det skal jeg lige have testet, for at udelukke receiveren. 
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2007
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 14:19
Jeg har set rigtig mange posts, hvor der kæmpes for at få det til at virke, også med officielt understøttede USB/Audio-adapters etc, så jeg tog simpelthen konsekvensen og løste det i hardware med en HDMI->Toslink optisk adapter/extractor, og har nu fuldt passthru:
HDMI Extraktor DIGITUS HDMI -> HDMI/3.5mm/Toslink schwarz (DS-40132)
ca. 380 kr. ved Computerslag

Redigeret af MikeW - 12-Oktober-2016 kl. 14:25
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu