|
Samsung Smart Hub problem med apps |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
CRI ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Lejre, Danmark Status: Offline Point: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 10:25 |
Jeg har en Samsung BD-D8900N, Blueray/DVD/HDD optager med indbygget Smart TV/Hub. Den er fra 2012. Jeg har i det store hele været tilfreds med den. Fra Smart Hub har jeg brugt app'en SF Anytime en del til at se film. Den gik ned i en længere periode, men er ifølge SF Anytime oppe igen. Men app'en kommer ikke ind i min oversigt over apps. Har kontaktet Samsung support, der først anbefalede mig at nulstille Smart Hub, hvilket jeg gjorde, men uden resultat. Efterfølgende viser det sig, at min model ikke understøtter mange apps, herunder Netflix og HBO, formentlig fordi min model er for gammel og ikke kompatibel! Modellen er kun 4 år gammel! Anyway, jeg får kun uinteressante udenlandske apps i min Smart Hub, så værdien af tjenesten er lav. Men kan det passe, at jeg ikke kan få adgang til de mest brugte tjenester, fordi min maskine er 4 år gammel? Håber nogen kan hjælpe!
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der kan glemmes alt om opdatering af noget der er så gammelt, der laves ikke Apps til dem mere. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
CRI ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Lejre, Danmark Status: Offline Point: 25 |
Ja, jeg frygtede at der kom svar som dette. Og så bliver jeg jo lidt muggen, for SÅ gammel er den jo heller ikke. Der er simpelthen for meget fokus på at få solgt nye produkter og skubbe de ældre modeller ud.
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Har også haft Samsung Recordere, der kom aldrig noget nyt til dem, der blev kun fjernet tjenester, har også Samsung TV, der kom en enkelt App opdatering, så var det slut. Siden er der kun fjernet tjenester. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Nedslående. Ikke ligefrem kundeservice. Og ærgerligt, da Samsungs produkter ellers er lækre og på mange måde gode og brugervenlige.
|
|
![]() |
|
Smart TV er ikke så smart, hvis man vil have det, så er der andre muligheder, som f.eks en Chromecast, Nvida Shield, ATV eller tilsvarende. Jeg bruger ikke Smart TV længere, har hvad der skal bruges med en Chromecast og You See TV boksen. |
|
|
|
![]() |
|
OK. Hvordan fungerer chromecast? Jeg er klar over, at den kobles på med USB, men kører den bare over wifi også ? Og hvordan betaler man så i givet fald for tjenester?
|
|
![]() |
|
En CC sluttes på TVet i en ledig HDMI Port og forbindes til dit netværk, henter de ønskede Apps, så vælger man den tjeneste der ønskes på sin Tablet eller Telefon f.eks HBO, vælger det man vil se, så hentes det af CC og vises på TVet. |
|
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
Apps forsvinder på tv-producenternes platforme, som vinder blæser. At du har fået lov at kigge med i 4 år er egentlig et af de bedre tilfælde - desværre. Tv-producenterne er ikke opgaven voksen. |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Tak for jeres informative svar. Et tillægsspørgsmål til Chromecast. Den koster jo noget at købe, men jeg går ud fra at man dertil også skal betale for streaming tjenesterne. Det "følger" vel ikke med i prisen?
|
|
![]() |
|
Lige (måske tåbeligt) tillægsspørgsmål. Jeg har som nævnt en Samsung HDD, som jeg bruger som tuner. Selve mit TV er et ældre Sony, der lige nu kun fungerer som monitor, idet det "kun" har MPEG2 modtager. Jeg får TV signal via Boxer, så det er Samsungen, der har MPEG4 tuneren. Spørgsmålet: Med chromecast kører det hele vel over Wifi og så er MPEG-standarden vel fuldstændig underordnet. Er det korrekt forstået?
|
|
![]() |
|
En CC v2 er omkring Kr.320, betaling for tjenester er på normal vis, som f.eks Netflix og HBO via abonement. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |