recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - M-CR511
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

M-CR511

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: M-CR511
    Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 14:58
Hej, jeg er ny her og utrolig uerfaren når det kommer til både hi-fi og projektor/hjemmebio, men jeg er alligevel ved at forsøge mig med et setup i stuen, så jeg tænkte i måske ville hjælpe.

Jeg overvejer denne Marantz forstærker: M-CR511 , men er i tvivl om den kan spille et par dm601 s3 b&w højttalere op til fest, i tilfælder af at jeg holder en? Min lejlighed er 80km2 så det er ikke fordi de behøver at spille festival dB, men gad da godt at setup'et kunne lidt.

Desuden skal forstærkeren og højtalerne spille lyden i min hjemme bio som lyses op af en benQ w1000 projektor (filer kørt over min laptop). Men dette regner jeg med den sagtens kan klare?

Håber nogen kan hjælpe!

Redigeret af chuckc - 14-Oktober-2016 kl. 15:05
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 20:05
M-CR511 er en fin ligge forstærker, hvis man har brug for lidt baggrundshygge.

Men at sætte et par effekthungrende reolhøjttalere med grimme ipedanskurver på den, er næsten lig døden for den.
De 60W den er opgivet til er ikke "hifiwatt", men nærmere "papwatt". Fandt nogle målinger et sted, der viser at dykker impedansen, stiger forvrængningen ret hurtigt.

For øvrigt - en kæmpe lejlighed du har der med 80 km2, mit hus er "kun" på 120m2 :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 00:59
Mange tak for info. Jeg må hellere finde en anden så :) Og tak for lejligheds-komplimentet også - så kan man jo gå og føle sig lidt priviligeret :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 01:27
Jo, du har skrevet 80 kvadratkilometer, det syntes jeg er pænt stort i forhold til mine 120 kvadratmeter..... ;-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 02:51
de kan tåle 100watt i 8 ohm gå efter en forstærker på ca 150wat så du undgår at forvrænger nå du spiller høj

Bare fordi man har en stor forstærker skal man ikke bare gi den fuld gas eller bare fyre den op på kl 12 på volume knappen og tro højtalerne og forstærkeren kan tåle den i flere timer

Redigeret af gasolin - 15-Oktober-2016 kl. 11:08
Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, du har skrevet 80 kvadratkilometer, det syntes jeg er pænt stort i forhold til mine 120 kvadratmeter..... ;-)

Klaus

wow.. nu' jeg med.. Det går ikke for stærkt her på de 80km2 hva. Det er selvfølgelig m2 haha.

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

de kan tåle 100watt i 8 ohm gå efter en forstærker på ca 150wat så du undgår at forvrænger nå du spiller høj

Bare fordi man har en stor forstærker skal ikke  bare gi den fuld gas eller bare fyre den op på kl 12 på volume knappen og tro højtalerne og forstærkeren kan tåle den i flere timer

Mange tak for info, det vil jeg skrive mig bag øret. Selvom det sætter en standard, lidt over mit budget, som jeg lige har fundet ud af slet ikke er så stort haha
Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 12:56
Jeg har også kigget på denne et par gang, når den har været på dba: https://www.cnet.com/products/pioneer-vsx-921-k/specs/

Tænker den kan drikke dem rimelig fint? :) Desuden kan jeg godt lide at have muligheden for trådløs musik og eventuelt at tilføje nogle højttalere til hjemmebiografen

Redigeret af chuckc - 15-Oktober-2016 kl. 12:57
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 13:12
Ingen grund til at vælge en surround reciver hvis ikke du skal have,har et surround højhtaler sæt
Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Ingen grund til at vælge en surround reciver hvis ikke du skal have,har et surround højhtaler sæt

Nej det har du jo nok egentlig ret i. Det er bare ofte surroundsoundforstærkerne som ha de fede bluetooth/wifi funktioner. I hvert fald når det samtidig skal være budgetrigtigt. Brugt (dba) har jeg i hvert fald set få ordenlige forstærkere med de moderne funktioner. Der er selvfølgelig mulighed for at tilføje en dongle - det virker bare til at være mere tvivlsomt hvorvidt det fungerer godt.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 15:10
så du vil købe en masse ekstra funktioner som du ikke bruger

lad os sige 5000kr for en surround reciver og det samme for en forstærker 

Kunne være noget denon eller som du selv har valgt pioneer, med surround dekoder 7.1 kanaler med højtaler terminaler, mange indgange, radio,mikrofon, strømforsyning som bruges til mange kanaler og som nok ikke bruges 100% når man køre i stereo, tænk hvis det var tilfælde hvor stor forskellen ville være på lyden med 7x100watt og så 2x100watt.

En surround forstærker lyder bedst til surround og en stereo forstærker lyd bedst til stereo
De ting som en surround forstærker har som strereo forstærker ikke har, bruger du ikke og kunne være brugt på at gi bedre lyd og kontrol af højtalerne så du ikke om et halvt år vil opgradere, fordi den ikke er så godt til stereo og hvorfor have 7 kanaler når du kun skal bruge 2

Iøvrigt skal du købe en bluetooth enhed til forstærkeren ved siden af, det ikke noget som er indbygget i forstærkeren

Redigeret af gasolin - 15-Oktober-2016 kl. 15:12
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 15:37
Surround eller stereo.

Hvis du vil tilføje flere højttalere til hjemmebiografen, så er det jo en nobrainer. Så skal du selvfølgelug have en surroundforstærker. 

Hvis du gerne vil spille musik så det lyder godt i hele lejligheden, så overvej noget effekt til fronterne, men hvis du ikke spiller specielt højt, så er det ikke nødvendigt. Uden ekstra effekt, kommer det ikke til at lyde så godt når du spiller højt.

Så længe du er tilfreds med lyden er det vel ok
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Surround eller stereo.

Hvis du vil tilføje flere højttalere til hjemmebiografen, så er det jo en nobrainer. Så skal du selvfølgelug have en surroundforstærker. 

Hvis du gerne vil spille musik så det lyder godt i hele lejligheden, så overvej noget effekt til fronterne, men hvis du ikke spiller specielt højt, så er det ikke nødvendigt. Uden ekstra effekt, kommer det ikke til at lyde så godt når du spiller højt.

Så længe du er tilfreds med lyden er det vel ok

Trådopretter spørger om en Marantz M-CR511 som er en stereo forstærker og går derfor ud fra han ikke vil køre i surround,have et surround anlæg med mindst 5 højtaler og en subwoofer

Iøvrigt understøtter en marantz M-CR511 musik fra en nas,pc,internet radioer, apple airplay og spotify connect
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu